English

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر:

۱۰۰ درصد منطقه هفت قم در بافت فرسوده قرار دارد

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت:محدوده واقعی بافت فرسوده شهر قم هزار و 800 هکتار است که 100 درصد منطقه هفت قم در بافت فرسوده قرار دارد.

100 درصد منطقه هفت قم در بافت فرسوده قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تاریخچه راه اندازی این سازمان اظهار کرد: این سازمان در سال 72 با حضور دو معاون وزیر افتتاح شد، احداث پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره)، مجتمع الغدیر و پارکینگ با سازمان بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) بود.

 وی ادامه داد:با وجود قرار گرفتن حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شهر قم نتوانستیم که به خوبی از ظرفیت گردشگری در این شهر استفاده کنیم، پرداختن به بحث بافت فرسوده در شهر قم یک مساله ملی است.

علیرضا خاکی افزود:  حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دل بافت فرسوده شهر قم است و به همین دلیل معضلات اجتماعی در این بافت کمتر شاهد هستیم، پویا بودن بافت فرسوده شهر قم موجب شده است که به مشکلات این بافت توجه نشود.

وی با اشاره به پروژه‌های بهسازی بافت فرسوده قم اظهار کرد: این پروژه‌ها هزینه کمتری دارد و الگوی بهسازی در کوتاه مدت در دستور کار ما است، محدوده واقعی بافت فرسوده شهر قم هزار و 800 هکتار است، 100 درصد منطقه هفت قم در بافت فرسوده قرار دارد.

خاکی ادامه داد: قیمت املاک در بافت فرسوده شهر قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) از متوسط شهرهای دیگر بالاتر است، سالیانه 20 میلیون زائر به شهر قم سفر می کنند، مردم تنها برای زیارت به قم می‌آیند و سفر بیشتر زائرین به این شهر با خودروی شخصی است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: از زمان ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، این قم نسبت به حرم این بانوی بزرگوار توسعه پیدا کرد، دغدغه زائرین در شهر قم تنها دغدغه زیارتی است، در حالی که زائرین هم برای زیارت و هم برای سیاحت به شهر مشهد می‌روند.

خاکی با اشاره به محورهای تاریخی در شهر قم اظهار کرد: تمام این محورها را شناسایی کردیم، خانه تاریخی امام خمینی(ره) در شهر قم مورد استقبال زائرین است، بیت النور محل اقامت حضرت معصومه(س) در شهر قم است، اما زائرین داخلی کمتر به این مکان می‌روند.

وی ادامه داد: چهل اختران مهم ترین پایگاه مذهبی در شهر قم پس از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و طی سال‌های اخیر با بودجه‌های اختصاص پیدا کرده توسط دفتر مقام معظم رهبری، تملکاتی در چهل اختران داشتیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: فرصت‌های اقتصادی در بافت فرسوده شهر قم وجود دارد و باید در این بافت کار تسهیل گری را انجام بدهیم، ظرفیت‌های بسیاری در بافت فرسوده شهر قم وجود دارد و مردم آماده همکاری در این بافت هستند.

 خاکی در پایان با اشاره به کمبود خدمات در بافت فرسوده شهر قم خاطرنشان کرد کرد: در این بافت شاهد کمبود خدمات هستیم و می‌توانیم که آب‌انبارها را در بافت فرسوده به دفاتر تسهیل گری و اماکن ورزشی و فرهنگی تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه