English

مدیرکل اوقاف قم:

خدمت در بقاع متبرکه، جایگاهی همچون مقام ابراهیم و اسماعیل(ع) دارد

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: مقام مدیران و خادمان بقاع متبرکه، بدون در نظر گرفتن عصمت و عترت، مقام ابراهیم و اسماعیل (علیهما السلام) است.

خدمت در بقاع متبرکه، جایگاهی همچون مقام ابراهیم و اسماعیل(ع) دارد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دوره آموزشی مدیران اجرایی، مراکز افق و هیئت امنا بقاع متبرکه شهرستان قم که در سالن همایش مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: ارزش کاری که در بقاع متبرکه انجام می‌شود بسیار بالاست، بنابراین نباید خودتان را دست کم بگیرید و کارتان را کم ارزش بدانید.

وی افزود: مقام شما در خدمت‌گذاری به بقاع متبرکه، بدون در نظر گرفتن عصمت و عترت، مقام ابراهیم و اسماعیل (علهیما السلام) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه انتظار از خادمان و دست اندرکاران بقاع متبرکه هم بالاست گفت: یک خادم در یک حرم، از نظر معنوی، اخلاقی و رفتاری باید سرآمد همه کسانی باشد که به آنجا رفت و آمد می‌کنند.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های متعددی برای مراکز افق، هیات امنا و مدیران اجرایی بقاع متبرکه نوشته شده ولی سوای از آنها، باید شکرگزار این فرصت باشیم، اینکه در جوار امامزادگان به کار مشغولیم و باید از هر فرصتی برای ارتقاء معنوی و روحی خود بهره ببریم.

اسکندری با بیان اینکه خادمان بقاع متبرکه باید سنخیتی با این امامزادگان داشته باشند عنوان کرد: سر ماندگاری و بزرگی آنها، عبودیت آنهاست، وگرنه در طول تاریخ انسان‌های زیادی آمده و رفته‌اند و نامی از آنها نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: باید سبک و سیره زندگی امامزادگان را الگوی خود قرار دهیم، عبودیت، کسب روزی حلال و اطاعت از فرامین خدا و ولی امر زمان، ویژگی‌های اساسی آن بزرگواران است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگان می‌فرماید آن قدر که زبان در حالات معنوی سالک و عارف و عابد، نقش دارد، لقمه حرام ندارد، و این امر نشان‌دهنده اهمیت چگونه سخن گفتن و چقدر سخن گفتن است.

اسکندری با بیان اینکه تهمت و غیبت و گزارش خلاف واقع، از گناهان زبانی هستند گفت: در این زمینه باید بسیار مراقب باشیم و سخنی نگوییم که موجب رنجش دیگران شود و متناسب با شأن و جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به دیگر بایدها و نبایدهای کار در حوزه بقاع متبرکه در حوزه‌های گوناگون اجرایی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی پرداخت و از حاضران در این دوره آموزشی خواست، نسبت به آنها التزام عملی داشته باشند.

وی گفت: حتی همنشینی با افرادی که به مسائل دینی و اخلاقی التزام ندارند هم می‌تواند موجب زیان و خسران گردد حتی اگر خودمان آن اعمال و رفتار نادرست را نداشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه