English

آیت‌الله نوری همدانی:

تقویت مهارت‌های فردی دانش‌آموزان

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم، گفت: آموزش و پرورش در کنار توجه و اهتمام به مساله تعلیم و تربیت نگاه ویژه‌ای به امر مهارت‌های فردی دانش‌آموزان داشته باشد.

تقویت مهارت‌های فردی دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله نوری همدانی روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: مهارت آموزی یکی از نیازهای مهم کشور در مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی با بیان اینکه معلمی یکی از مشاغل مقدس و قابل احترام در منطق دینی است، گفت: آنچه در مدارس و نظام تعلیم و تربیت انجام می‌گیرد در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده کشور و بستری برای انسان‌سازی در نسل جوان است.

وی اضافه کرد: توجه به ساحت فطرت در امر تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت است و اگر آموزش و تربیت بر اساس آن شکل بگیرد در بین افراد مختلف اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید دوباره بر اهمیت توجه به ویژگی‌های فطرت در امر تعلیم و تربیت، افزود: هدایت‌ نظام تربیتی بر مبنای ویژگی‌های فطری و خلقت بشر، در حکم شاه کلید مباحث تعلیم و تربیتی است.

این مرجع تقلید ادامه داد: در مباحث و مسایل فرهنگی نیز باید اساس برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای ویژگی‌های فطری باشد و همزمان لازم است تا نسبت به استعدادهای مختلف افراد و سلایق گوناگون نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی خودسازی در امر تربیت را مهم دانست و گفت: خودسازی در تعالیم دینی یکی از ابعاد مهم تربیتی است که باید در آموزش و پرورش هم به خصوص در مورد معلمان آن را پرورش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه