English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ولدی؛

وفق و مدارا مهم‌ترین پایه جذابیت محیط خانه برای تربیت نسل‌

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که مدارانکردن‌ها، یکی از دلایل اصلی جذاب نبودن فضای خانه و خانواده است، گفت: مداراکردن پایه اصلی جذابیت در فضای خانه و بستر شکل‌گیری آرامش به‌عنوان مهم‌ترین معیار تربیت درست نسل‌هاست.

وفق و مدارا مهم‌ترین پایه جذابیت محیط خانه برای تربیت نسل‌
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ولدی، شب گذشته در محفل معارفی حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که وقتی بحث از رشد و کمال و معنویت می شود، ذهنمان به سمت و سوی برخی از مناسک سوق پیدا می کند که در جای خود ارزشمند است، اظهار داشت: بسیاری از ما وقتی تصمیم می گیریم در ماه های رجب، شعبان و رمضان که بهار عبادت است، عبادت هایمان را سنگین کنیم؛ تعقیباتمان را متفاوت نموده، قرآن بیشتری می‌خوانیم و روزه های مستحبی زیادی می گیریم؛ در حالی که در دین مبین اسلام برای تقویت معنویت و تجلی عبادت، مقوله های دیگری هم بیان شده است.

 عباسی ولدی خوش اخلاقی را از جمله تاکیدات مکرر دین مبین اسلام دانست و با بیان این که خوش اخلاقی بهترین کلید ورود انسان به دروازه رمضان و زمینه سازی درک فضائل این ماه مبارک است، اظهار داشت: کینه از اصلی ترین موانع قرب انسان به ذات اقدس الهی است؛ باید تصمیم بگیریم کینه ها را دل بزداییم و اهل گذشت باشیم.

 وی ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان را از بهترین بسترهای تدبر در آیات الهی توصیف نمود و اذعان داشت: همان امامی که گفته برای اعمال و اذکار در ایام خاص رتبه، مقام و پاداشی ویژه در نظر گرفته شده، فرموده است؛ اگر انسان خوش اخلاق باشد و گذشت کند، قرب وصف ناپذیری به ذات اقدس الهی خواهد یافت.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر دروغ را دروازه ورود ظلمت ها به روح و روان انسان دانست و با بیان این که کینه توز نمی تواند در عرصه معنویت قدمی بردارد، ابراز داشت: اگر تمام تاکیدات اخلاقی آیات و روایات بر پاداش دنیایی و اخروی، در سطوح مختلف زندگی اشراب گردد، حیات انسان را شیرین می‌سازد.

 عباسی ولدی بر اهمیت مدارا کردن و هم سازی به ویژه در زندگی های زناشویی تصریح نمود و ابراز داشت: تلخی بسیاری از زندگی‌ها به خاطر جولان منیت و عدم سازگاری اعضای خانواده با یکدیگر است؛ مداراکردن با مردم نصف ایمان و سازگاری با اطرافیان نصف خوشی های زندگی است.

 وی ضمن اشاره به روایتی نبوی با بیان این که خداوند متعال مدارا با مردم را در کنار ادای واجبات مورد تأکید قرار داده است، اظهار داشت: هر مردی بر بد اخلاقی زنش صبر و خویشتن داری کند، خداوند به ازای هر یک بار صبر کردن، به او پاداش صبر ایوب نبی را خواهد داد و هر زنی بر بد اخلاقی شوهرش صبر کند، خداوند ثوابی مثل ثواب آسیه به او اعطا خواهد نمود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که همین مدارا نکردن ها یکی از دلایل اصلی جذاب نبودن فضای خانه هاست، خاطرنشان کرد: امام باقر علیه السلام در روایتی می فرمایند؛ هرکسی از مدارا دور شود، امر ناخوش آیند به او نزدیک خواهد شد؛ مداراکردن پایه اصلی جذابیت در فضای خانه و بستر شکل گیری آرامش به عنوان مهمترین معیار تربیت درست نسل هاست.

 وی با اشاره به این که لجاجت که مقابل مداراست؛ جز تنش، بی حوصلگی و اعصاب خوردکنی چیز دیگری ندارد، اظهار داشت: امام علی علیه السلام می فرمایند؛ سلامت دین و دنیا در مدارا نهفته است؛ سالم ماندن زندگی از تمام پلیدی ها و زیبایی آن که نصف ایمان و کسب ثواب بالاترین صابران را به همراه دارد، در گرو تجلی مدارا در زندگی است. زندگی قشنگ زندگی با مداراست.

 عباسی ولدی در پایان تبیین روایاتی با بیان این که اگر رفق و مدارا مخلوق دیدنی بود، هیچ مخلوقی زیباتر از آن نمی بود، اظهار داشت: وقتی خداوند متعال خیر خانوده ای را اراده می کند، دروازه رفق و مدارا را به روی ایشان باز می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه