English

استاندار قم در جلسه تنظیم بازار؛

وضعیت کارخانجات تولید آجر باید ساماندهی شود

استاندار قم با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت کارخانجات و کوره‌های پخت آجر در این استان ، ضمن مردود دانستن نرخ‌های جدید آجر بر لزوم رفع موانع تولید تولید کنندگان این محصول تاکید کرد.

وضعیت کارخانجات تولید آجر باید ساماندهی شود
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سید محمد آقامیری سه‌شنبه شب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان افزود: تمام کارخانه‌ها و کوره‌های پخت آجر در قم به دلیل اهمیت موضوع تولید مسکن باید به کار خود به شکل کامل ادامه دهند و شرکت گاز نیز با هماهنگی اداره‌کل صمت باید زمینه‌های تولید مجدد آنها را فراهم کند. 

وی با اشاره به گرانی اخیر آجر در قم افزود: نرخ جدید که حاصل آن ،افزایش بی‌رویه قیمت آجر است از نظر ما مردود می‌باشد و باید با افزایش تولید قیمت‌ها به قبل برگردد. 

وی گفت: این کارخانجات باید از فرصتی که برای تسهیل فعالیت آنها در نظر گرفته‌است برای تولید بهتر و اولویت قراردادن نیازهای قم استفاده کنند و در این مدت نیز به دلیل اهمیت تولید مسکن دراستان نباید محصولات خود را از قم خارج کنند. 

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح کاسبان امین در قم گفت: ساماندهی کاسبان امین و عرضه محصولات با کیفیت و تنظیم بازاری در این حوزه از اولویت‌های جدی طرح کلی تنظیم بازار در قم است. 

وی همچنین به اهمیت مساله کاهش تورم در برنامه‌های مدیریت استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ بنده به شخصه در جلسات تنظیم بازار حضور می‌یابم تا با هم فکری و مشورت با مسئولان امر همه موضوعات مرتبط به معیشت مردم را به دقت رصد و بهترین تصمیمات را برای کاهش تورم در استان به کارگیریم.     

وی با اشاره به طرح ساماندهی قیمت شیرینی در قم نیز گفت: قیمت شیرینی در قم باید با پارامترهای مشخص تعیین شود. وقتی که شکر گران شد شیرینی فروشی‌ها قیمت‌ها را افزایش دادند ولی پس از کاهش قیمت شکر آنها قیمت محصولات خود را پایین نیاورده‌اند. 

وی افزود: برای ما قابل قبول نیست که چند دسته شیرینی فروشی در قم داشته باشیم و مشخص هم نباشد که قیمت‌ها بر چه اساسی تعیین می شود؛ در این زمینه نرخ‌گذاری دقیق بر اساس قیمت تمام شده محصول در اسرع وقت باید انجام شود و همه شیرینی فروشی‌ها نیز ملزم به استفاده از مواد با کیفیت و بهداشتی هستند. 

وی با اشاره به قیمت‌گذاری‌های دقیق در زمینه مرغ، گوشت و فرآورده‌های گوشتی گفت: قیمت‌گذاری‌ها باید با دقت هرچه تمام تر و با انطباق بر کارشناسی‌های دقیق انجام گیرد. در این زمینه اجازه نمی‌دهیم عده‌ای از فضای تورمی استفاده کرده و محصولات را به قیمت‌های گزاف به مردم تحمیل کنند. 

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مردم در زمینه حقوق مصرف کننده تصریح کرد: مردم در هر مغازه باید با حقوق خود آگاه باشند، هیچ تولید کننده و مغازه‌ای نباید از این مساله سوءاستفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه