English

آزمایشگاه (ACSL) دانشگاه صنعتی قم محیط علمی مفرحی برای دانشجویان این دانشگاه

عضو هیات علمی گروه برق کنترل دانشگاه صنعتی قم گفت: آزمایشگاه (ACSL) دانشگاه صنعتی قم محیط علمی مفرحی برای دانشجویان این دانشگاه است.

آزمایشگاه (ACSL) دانشگاه صنعتی قم محیط علمی مفرحی برای دانشجویان این دانشگاه
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، یادگار عضو هیات علمی گروه برق کنترل دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگویی از نحوه احداث آزمایشگاه کنترل سیستم‌های پیشرفته (ACSL )گفت: در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ که اوج کرونا بود، چند دانشجو به من مراجعه کردند؛ ‌خواستند کارآموزی داشته باشند و فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام بدهند. این یک تلنگری بود که باعث شد درسایت دانشگاه یک فراخوان بزنیم و با چهار نفر یک گروه تحقیقاتی را تشکیل دهیم.

وی افزود: در همان سال ۱۳۹۹ با رایزنی‌هایی که با یک پژوهشگاه صنعتی در تهران داشتیم، اولین پروژه تحقیقاتی را به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان طی انعقاد تفاهم نامه‌ای جذب کردیم. دکتر یادگار گفت : بعد از گذشت چند ماه که عملکرد این تیم تحقیقاتی مشخص شد، خیلی از دانشجویان خواستند با این تیم همکاری داشته باشند. بر اساس مصاحبه‌هایی که صورت گرفت این تیم تحقیقاتی ۴ نفره امروز به یک تیم تحقیقاتی ۱۷ نفره تبدیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم گفت : امروز محیط آزمایشگاه آن قدر برای این دانشجویان جذاب شده است که هر روز بیش از ۱۰ ساعت در این آزمایشگاه مشغول فعالیت هستند. حتی روزهای عید که دانشگاه تعطیل است، اعضای این تیم تحقیقاتی فقط روزاول عید را تعطیل بودند و از روز دوم تا سیزدهم فروردین در آزمایشگاه مشغول فعالیت بودند.

وی افزود: نتیجه این تلاش بی‌وقفه ساخت یک دستگاه ورزشی است که در حال حاضر مراحل ثبت اختراعش در دست اقدام است که تا به حال نمونه داخلی و خارجی نداشته است و به زودی در دانشگاه رونمایی می‌شود. همچنین چندین مقاله با رنکینگ Q1 و Q2 و انجام بیش از ۷ پروژه تحقیقاتی از جمله عملکرد درخشان این تیم تحقیقاتی است. البته درآمد حاصله از انجام پروژه‌های تحقیقاتی این تیم بین دانشجویان تقسیم می‌شود.

وی افزود: نکته بسیار جالب در این آزمایشگاه این است که دانشجویان عضو این تیم تحقیقاتی بسیار خلاق و خودکفا هستند. با وجود کمبود امکانات باز هم سعی می‌کنند خودشان مشکلات را حل کنند و تا حد امکان وسایل و تجهیزات را خودشان در آزمایشگاه بسازند. این تیم آن قدربا هم هماهنگ هستند که حتی زمان تفریح و استراحتشان هم در آزمایشگاه است و این آزمایشگاه به یک محیط مفرح علمی برای آنها تبدیل شده است.

یادگار گفت: ایجاد انگیزه، داشتن هدف و امید رمز موفقیت این ۱۷ دانشجوی سختکوش است .البته این تیم تحقیقاتی از دانشجویان فعال و هدفمند استقبال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه