English

توجه ویژه دولت سیزدهم به شاخص های سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود اکنون ۳۰۰ هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم وجود دارد که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ظرف دو سال آینده به ۴۰۰ نفر هیأت علمی برسد.

توجه ویژه دولت سیزدهم به شاخص های سلامت
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، مهدی مصری در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم همزمان با هفته سلامت اظهار داشت: سلامت خانواده در دولت سیزدهم به‌صورت ویژه مورد تأکید است که شاخص‌های سلامت موردتوجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: طرح سلامت خانواده ثبت جهانی شده است و سال گذشته طرح سلامت خانواده از پردیسان شروع شده و تا پایان تیرماه تا ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند کرد.

وی بیان کرد: در طرح سلامت خانواده نگاه مشارکتی و مردمی‌سازی سلامت است که باید پیاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: یکپارچه‌سازی سلامت موردنظر طرح سلامت خانواده است بستر هوشمندسازی و الکترونیکی شدن نسخ باعث شده بتوانیم به یکپارچه‌سازی در بحث سلامت برسیم در موضوع سرطان یکپارچه‌سازی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح سراج توجه به ارتقا سلامت اجتماعی و روانی جامعه سرمایه اجرا می‌شود، گفت: امید آفرینی، نشاط اجتماعی، بهداشت روان، تعامل اجتماعی و سلامت اجتماعی و افزایش کیفیت درمان و ایمنی بیماران مدنظر طرح سلامت خانواده است.

مصری بیان داشت: در استان قم با کمبود متخصص درمانی مواجه هستیم که باید برنامه‌ریزی‌های برای افزایش این متخصص صورت بگیرد که کارهایی انجام شده است و در برخی از تخصص‌ها در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در استان قم رخ‌داده است.

وی خاطرنشان کرد: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود اکنون ۳۰۰ هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم وجود دارد که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ظرف دو سال آینده به ۴۰۰ نفر هیأت علمی برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در حوزه پسماند هم برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و برنامه مدونی تهیه تدوین شده است، ادامه داد: در جوانی جمعیت نیز دانشگاه علوم پزشکی قم شاخص‌های خوبی کسب کرده است‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه