English

راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور بتا مشترک فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری

مرکز رشد واحدهای فناور بتا مشترک فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری راه اندازی شد.

راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور بتا مشترک فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سلیمانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناوربتا مشترک فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری خبر داد.

وی افزود: طی درخواست و پیگیری های مکرر ریاست و دیگر مسئولین حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه مبنی بر ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور و طرح آن در جلسه کارگروه تخصصی فناوری، موضوع در کمیسیون گسترش فناوری و نوآوری شورای گسترش آموزش مطرح و با صدورمجوز راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناوربتا مشترک فی مابین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری قم موافقت بعمل آمد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: ماموریت اصلی مراکز رشد ایجاد فضای مناسب جهت تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه و حمایت از توسعه کسب و کارهای دانش بنیان است.

مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه صنعتی قم با ارایه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه فناوری های پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: مراکز رشد معمولا در کنار یک مرکز تحقیقاتی یا دانشگاهی تاسیس می‌شوند تا خدمات پشتیبانی برای پرورش یک نوآوری یا یک اختراع جهت تبدیل شدن به یک شرکت صنعتی را ارائه می‌کند. در سرتاسر جهان این نکته پذیرفته شده است که مراکز رشد ابزارهای مطمئنی برای تبدیل نوآوری‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی به محصولات تجاری و نیز ترغیب کارآفرینی و توسعه تکنولوژیک به ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته هستند.

وی در خصوص مزیت های راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور مشترک فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری افزود: حمایت های مادی و معنوی پارک علم و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری، معافیت های مالیاتی و گمرکی و ... که در این واحدهای فناور تولید می شود، از جمله مهم ترین مزیت مرکز رشد واحدهای فناور مشترک فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و پارک علم و فناوری می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه