English

محدوده شهر قم در ۳۰ سال گذشته افزایش نداشته است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از توسعه بلندمرتبه‌سازی، گفت: طی ۳۰ سال گذشته محدوده شهر قم به‌رغم افزایش جمعیت هیچ‌گونه الحاق جدیدی نداشته است.

محدوده شهر قم در ۳۰ سال گذشته افزایش نداشته است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، روح‌الله امراللهی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود: عدم افزایش محدوده شهری در قم سبب شده تا در عمل امکان پیاده‌سازی الگوهای سبک زندگی ایرانی و اسلامی غیرممکن باشد و مردم به‌ناچار به‌خاطر محدودیت زمین به سمت زندگی آپارتمان نشینی کوچ کنند.

وی اضافه کرد: پیاده‌سازی و معماری شهر و خانه بر اساس سبک دیرینه و سنتی با متراژهای محدود واحدهای مسکونی در شهرسازی مبتنی بر بلندمرتبه‌سازی ممکن نیست.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌سازی سبک شهرسازی ایرانی و اسلامی در قم موفق نبوده است، یادآور شد: طی ۳۰ سال گذشته فقط ۲۰۰ هکتار به محدوده شهرک پردیسان به‌خاطر اجرای طرح‌های ساخت مسکن و مقداری نیز به محدوده منطقه جمکران افزوده شده است.

امراللهی با بیان اینکه تا وقتی محدوده شهر افزایش نیابد راهی جز آپارتمان‌نشینی و ادامه وضعیت فعلی وجود ندارد، گفت: محدودیت در زمین و سیاست‌های ادوار گذشته در واگذاری اراضی از عوامل اصلی در توسعه آپارتمان‌نشینی و فاصله‌گرفتن از سبک تمدنی در نظام معماری و شهرسازی بوده است.

عضو شورای شهر قم در ادامه با بیان اینکه شهرداری قم در پیاده‌سازی نظام شهرسازی الکترونیک و صدور برخط مجوزها هنوز عملکرد قابل دفاعی ندارد، افزود: بخش مهمی از این موضوع به مباحث حقوقی در فرایند صدور پروانه مربوط است که سبب مراجعه حضوری شهروندان می‌شود.

امراللهی گفت: صدور یک‌هفته‌ای پروانه‌های ساختمانی مهم‌ترین هدف شورای شهر در فرایند شهرسازی الکترونیکی است که به‌خاطر مباحث حقوقی هنوز عملیاتی نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه