English

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت:

تلخ‌و شیرین زندگی به درست و غلطی انتخاب‌هایمان بر می‌گردد

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: تلخ‌ و شیرین زندگی به درست و غلطی انتخاب‌هایمان بر می‌گردد.

تلخ‌و شیرین زندگی به درست و غلطی انتخاب‌هایمان بر می‌گردد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در محفل جشن شب میلاد امام کاظم علیه السلام که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام کاظم علیه‌السلام، با بیان این که حمیده مادر امام هفتم بانویی متدین، خالص، باتقوا و عالمه بود، اظهار داشت: امامت امام کاظم علیه‌السلام ۳۵ سال طول کشید و ایشان در سن ۵۵ سالگی به شهادت رسیدند.

وی در تبیین ویژگی‌های خاص امام کاظم علیه‌السلام با بیان این که وقتی ایشان به دنیا آمدند، امام صادق علیه‌السلام سه روز اطعام دادند، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی در ۵ جا اعم از سفر حج، عروسی، ساخت خانه، فرزند دار شدن و ختنه فرزند قربانی و ولیمه مستحب است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت سخاوت وصف‌ناپذیر امام کاظم علیه‌السلام را موردتوجه قرار داد و با بیان این که انفاق ایشان در آن دوران وصف عام و خاص بود، یادآور شد: حضرت حتی به کسانی که به ایشان ناسزا می‌گفتند نیز کمک می‌کرد و از آنان دستگیری می‌نمود.

وی رسیدگی به مشکلات و داد مردم را از ویژگی‌های بارز پدر بزرگوار حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها دانست؛ احسان و نیکی را سیره و روش تمام اهل‌بیت علیهم‌السلام توصیف نمود و ابراز داشت: یکی دیگر از مناسبت‌های این روزها واقعه ۷ تیر است؛ در شب ۷ تیر ۱۳۶۰ شهید آیت‌الله بهشتی و بیش از ۷۰ نفر از یاران انقلاب به شهادت رسیدند؛ یاد و خاطره شهید بهشتی که همواره می‌فرمود، ما شیفته خدمتیم نه تشنه قدرت ماندگار است.

رفیعی با بیان این که شهید بهشتی در مواجهه با توهین‌ها و ناسزاها، مظلوم زیست و مظلوم شهید شد، خاطرنشان کرد: چهلم شهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی از دیگر مناسبت‌های این ایام است؛ شهید رئیسی انسانی خالص و مرد میدان و مقاومت بود و با ارتباط خالصانه‌ای که با خداوند متعال داشت، بسیاری از گره‌ها و مشکلات کشور را مرتفع نمود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ولایت‌مداری و هم‌نوایی شهید آیت‌الله رئیسی با رهبر معظم انقلاب را از ویژگی‌های بارز سیدالشهدای خدمت توصیف نمود و ابراز داشت: بحث انتخابات و ترسیم سرنوشت ملت در ۸ تیرماه، مشارکت و بالابودن آرا و اصل حضور مردم مهم‌ترین هدفی است که باید دنبال شود؛ چرا که آرای بالا در انتخابات پشتوانه استحکام نظام اسلامی است.

وی با بیان این که در برخی از کشورها رأی‌دادن اجباری بوده، عدم شرکت در انتخابات امکانات و خدمات دولتی را از شهروندان آن کشور سلب می‌کند، اظهار داشت: اینکه مردم با شور و علاقه در صحنه حضور پیدا می‌کنند بسیار مهم است؛ در گستره تاریخ جوامع اسلامی همواره شاهد انتخاب‌های درست و غلط بوده، طعم تلخ‌وشیرین انتخابشان را چشیده‌اند.

رفیعی با بیان این که در انتخاب رئیس‌جمهور، باید به کارنامه گذشته افراد و کارآمدی آنان توجه داشته باشیم، اذعان داشت: استمرار راه شهید رئیسی و حفظ و تقویت روابط ایران با کشورهای جهان و نیز نقش‌آفرینی موفق در دیپلماسی و میدان از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور تراز انقلاب است؛ باید به کسی رأی دهیم که همه چیز را به روابط با غرب گره نزند و رشد اقتصادی سالمی را رقم بزند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به فرازهایی از آیه ۱۹ سوره آل‌عمران اشاره با تأکید بر این که دین نزد خدا اسلام است، یادآور شد: همه دین‌های الهی مسیر تسلیم‌شدن در مقابل ذات اقدس الهی را فرامی‌دهند و هیچ یک از ادیان الهی در اصول با هم اختلافی ندارند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اگر کسی تسلیم فرمان الهی باشد، معتقد به نبوت پیامبر و امامت علی علیه‌السلام خواهد بود، به معاد اعتقاد خواهد داشت و قرآن را به‌عنوان کتاب آسمانی قبول خواهد کرد؛ چرا که روح دین تسلیم و پذیرش است.

رفیعی به فرازهایی از حکمت ۱۲۵ نهج‌البلاغه نیز اشاره و با تأکید بر این که اسلام همان تسلیم در برابر خدا و تسلیم همان یقین داشتن و یقین همان اقرار درست و اقرار درست همان انجام مسئولیت‌ها و انجام مسئولیت‌ها همان عمل‌کردن به احکام دین است، ابراز داشت: اگر کسی در برابر فرمان خدا برای خودش حرام و حلال دیگری درست کند؛ هیچ فرقی با کسی که سقیفه و کربلا را رقم زد ندارد؛ چرا که از روحیه تسلیم در برابر ذات اقدس الهی به‌دور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه