English

امام جمعه قم:

مشارکت بالای مردم و انتخاب اصلح دو راهبرد مورد تاکید رهبری است

امام جمعه قم با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات ۲ راهبرد پایه‌ای را مورد تاکید قرار دادند اظهار داشت: مشارکت بالای مردم و انتخاب اصلح از جمله این دو راهبرد است.

مشارکت بالای مردم و انتخاب اصلح دو راهبرد مورد تاکید رهبری است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات ۲ راهبرد پایه‌ای را مورد تاکید قرار دادند اظهار داشت: مشارکت بالای مردم و انتخاب اصلح از جمله این دو راهبرد است.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب در مرزبندی با دشمنان اسلام و ایران و برای تحقق شعار ایران قوی و سرافراز فرمودند که انتخاب اصلح ضرورت دارد.

خطیب جمعه قم با اشاره به نخستین راهبرد تصریح کرد: مشارکت بالای مردم بر اساس اصولی مانند پاسداری از جمهوریت نظام به اندازه پاسداری از اسلامیت نظام ارزش دارد.

وی گفت: حضور ملت در صحنه با رای بالا و بر پایه هدایت‌ها و روشن‌گری‌های رهبری و پیروی از خط فرمان ولایت، تضمین‌ کننده اسلامیت نظام است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر انقلاب همچون حضرت امام‌(ره)، رای ملت را به مثابه حق‌الناس دانسته، و بر حفظ این امانت تاکید ویژه داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در این ۳۵ سال دوران رهبری، رهبر معظم انقلاب، یکی از شاخص‌های تدبیر حکیمانه معظم‌له، امانتداری برای حفظ جمهوریت نظام و پاسداری از رای ملت حتی در شرایط سخت است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) همچنین با ذکر این نکته که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، برخی مردم به خاطر گله‌مندی از اوضاع معیشتی و مشکل‌های عمومی، متاسفانه در انتخابات شرکت نکردند اظهار داشت: برای ترمیم و تقویت سرمایه‌ اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی، این بار شورای نگهبان، زمینه حضور سلیقه‌های گوناگون در چارچوب اصول و ارزش‌ها و قانون اساسی را فراهم کرده و از افراد گله‌مند ولی معتقد به نظام اسلامی، بهانه‌های مشارکت نکردن گرفته‌است.

امام جمعه قم ابراز امیدواری کرد: در این انتخابات با مشارکت بالای ملت هوشمند ایران، یک بار دیگر تودهنی محکمی به آمریکا و اسرائیل و دنباله‌های آنان و ضد انقلاب زده شود.

سعیدی یادآور شد: با مشارکت بالای ملت در انتخابات، دوست‌داران انقلاب اسلامی در سطح جهان به‌ویژه محور مقاومت اسلامی خوشحال، و معاندان و ضد انقلاب هم به انفعال و تناقض کشیده می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: از سویی مشاهده می‌شود که انتخابات در جمهوری اسلامی، واقعی و رقابت نیز جدی است و از سوی دیگر تحریم انتخابات باعث انزوای بیشتر جریان معاند و ضد انقلاب می‌شود.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: مشارکت بالا در انتخابات در جهت تامین منافع، امنیت و اقتدار و تقویت همبستگی اجتماعی، همدلی و هم‌افزایی برای حل مشکل‌های مردم است.

امام جمعه قم در بخش دیگری سخنان خاطرنشان کرد: اینکه رهبر انقلاب انتخاب اصلح را ضروری دانستند، به معنای آن است که در عین توجه به مشارکت بالای مردم، باید کسی را انتخاب کنیم که در اداره کشور از تدبیر، تقوی، امانت‌الهی، اعتقاد عمیق و قلبی به مبانی انقلاب اسلامی، کارآمدی و توانمندی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های کشور برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: هر گونه سهل‌انگاری، کوتاهی و سستی کردن از حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح، عواقب جبران ناپذیری برای اسلام و ایران دارد.

سعیدی در بخش پایانی سخنان بیان کرد: رای دادن را باید مانند یک تکلیف مهم شرعی، وظیفه شهروندی و یک اقدام موثر ملی و روز تاریخی بدانیم.

وی ادامه داد: با توکل بر خدا و توسل به امام زمان‌(عج) و بر پایه تواصی به حق در ساعت‌های باقیمانده به سمت صندوق‌های رفته، تکلیف شرعی و ملی خود را ادا نموده و دیگران را نیز به این امر تشویق و امر به معروف کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه