English

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت:

انتخاب کورکورانه خسارت‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که گاهی یک انتخاب عجولانه ورق تقدیر زندگی انسان را عوض می‌کند، گفت: گاهی انتخاب‌های کورکورانه خسارت‌های سنگینی را به دنبال دارد؛ بنابراین انتخابمان باید از روی بصیرت، بینش، متفکرانه و عاقلانه باشد.

انتخاب کورکورانه خسارت‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اصغر ظهیری در محفل معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن اشاره به روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه و آستانه ورود به ماه محرم و دهه عاشورا و ماه عزای حسینی، مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه را مرور نمود و خاطرنشان کرد: شهادت جناب میثم تمار ۱۰ روز قبل از ورود امام حسین علیه‌السلام به صحنه کربلا روی داده است.

 وی ضمن اشاره به اظهار ارادت میثم تمار به مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام با بیان این که یک نگاه امیرالمؤمنین میثم را عاشق و شیفته خود ساخت، اظهار داشت: یک نگاه خریدارانه مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام دنیا و آخرت انسان را آباد می‌سازد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که امام علی علیه‌السلام اسرار آیات الهی و علم منایا و بلایا را در اختیار میثم تمار قرار داده بود، به بهره‌های برگرفته میثم تمار از مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام اشاره نمود و اذعان داشت: ابن عباس در دیداری که با میثم تمار داشت، تفاسیر و تأویل آیات قران که امام علی علیه‌السلام به میثم تمار یاد داده بود را یادداشت کرد.

 ظهیری به خبر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دررابطه‌با نحوه مرگ و شهادت میثم تمار اشاره نمود و اذعان داشت: ۲۰ سال قبل از شهادت میثم وجود مقدس امیرالمؤمنین خبر شهادتش را داده بود؛ در احوالات ایشان است که روزها می‌آمد کنار نخل و دور رکعت نماز می‌خواند و نخل را می‌بوسید و می‌گفت کی قرار است با شهادت به دیار حق بشتابم.

 وی ضمن اشاره به این که ۲۵۰۰ سال در این کشور مردم حاکم بر سرنوشت خود نبودند و حاکمانی که در این کشور حکومت می‌کردند و در انتخاب و انتصاب حاکمان ذره‌ای حق برای مردم قائل نبودند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت بخشید و کاری کرد مردم به سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود حاکم باشند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت انتخابات را میراث بزرگ انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر این که ایران اسلامی در سخت‌ترین شرایط انتخابات را برگزار نموده است، ابراز داشت: شور حضور مردم در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، قدمی بزرگ در بزرگداشت نعمت بزرگ است.

 وی با بیان این که رأی به هر یک از کاندیداها با نیت خالص خدایی مأجور است، خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات یک رأی بسیار مهم و مؤثر است، چرا که در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با ۵۰ درصد آرا به‌اضافه یک رأی انتخاب می‌شود ولی در دور دوم بر اساس قانون هریک از کاندیداها رأی بیشتری داشته باشد نماینده ملت در رأس مسئولیت اجرایی کشور خواهد بود.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که گاهی یک انتخاب عجولانه ورق تقدیر زندگی انسان را عوض می‌کند، خاطرنشان کرد: انسان در زندگی دائماً در حال انتخاب است و بر اساس انتخاب‌های عجولانه، تقدیرات زندگی خود را در وادی انحراف ترسیم می‌کنند.

 ظهیری با تأکید بر این که نباید انتخاب کورکورانه داشت، خاطرنشان کرد: گاهی انتخاب‌های کورکورانه خسارت‌های سنگینی را به دنبال دارد؛ بنابراین انتخابمان باید از روی بصیرت، بینش، متفکرانه و عاقلانه باشد. صحنه کربلا بارزترین مصداق تصمیم عجولانه، خطرناک کورکورانه بدون بصیرت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه