English

تاکید استاندار قم بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی

استاندار قم با بیان اینکه همه مفاهیم متعالی همچون امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی وجود دارد بر ضرورت ترویج و توسعه این فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

تاکید استاندار قم بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سید محمد آقامیری با حضور در جمع عزاداران هیئت و کانون خادم‌الرضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) اظهار کرد: مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از جمله مراسمات مهم برای فرهنگ‌سازی است و ضروری است تا فرهنگ عاشورایی را در جامعه توسعه دهیم.

وی افزود: همه مفاهیم متعالی همچون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی وجود دارد و چنانچه به فرهنگ عاشورایی توجه کنیم، این مفاهیم را هم در جامعه ترویج داده‌ایم.

استاندار قم با بیان اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا جان خود و اهل‌بیت‌اش را فدا کرد تا اسلام زنده بماند ادامه داد: اگر می‌بینیم که بعد از هزار و ۴۰۰ سال جوانان این‌گونه عاشقانه در هیئت‌ها حضور می‌یابند و عزاداری می‌کنند، ثروتی است که بحمدالله سینه‌به‌سینه از پدران و مادران به این جوانان رسیده است.

وی بیان کرد: ثروت حب اهل‌بیت به‌ویژه حب امام حسین(ع) راحت به دست نمی‌آید و همه ما وظیفه داریم تا از این ثروت محافظت کنیم و آن را نیز به آیندگان انتقال دهیم.

آقامیری با قدردانی از فعالیت‌های هیئت خادم‌الرضا(ع) و حضور پرشور جوانان در این هیئت گفت: بر اساس بازدیدی که قبلاً هم از هیئت داشتم، بحمدالله این هیئت کارهای عظیم فرهنگی را در قم انجام می‌دهد که بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: همه دست‌اندرکاران هیئت از آن کسی که کفش عزاداران امام حسین (ع) را واکس می‌زند تا رئیس هیئت در این اقدام فرهنگی و ثواب آن شریک هستند و ما نیز وظیفه داریم تا در هیئت‌ها حضور یافته و به همگی خداقوت بگوییم و آرزوی سلامتی برای همه خادمان و عزاداران را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه