English

دعاهایی که از لسان اهل‌بیت صادر شده نامه بندگان صالح به خداست

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در عالم چیزی شیرین‌تر از یاد خدا وجود ندارد درحالی‌که ذکر غیر خداوند دل انسان را از بین خواهد برد. گفت: تمام دعاهایی که از لسان اهل‌بیت (ع) صادر شده است نامه بندگان خالص به خداوند است.

دعاهایی که از لسان اهل‌بیت صادر شده نامه بندگان صالح به خداست
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد طی سخنانی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: در فراز آخر دعای بیستم صحیفه سجادیه سه درخواست وجود دارد که قابل‌توجه است که اگر به استجابت برسد قابل‌تأمل خواهد بود.

 وی افزود: دعاکننده از خداوند تنبه و آگاهی از خواب غفلت از راه ذکر الهی و مصروف شدن عمر به طاعت الهی و اکتساب کمالات دنیوی و اخروی از راه محبت الهی را می‌خواهد.

 استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در عالم چیزی شیرین‌تر از یاد خدا وجود ندارد درحالی‌که ذکر غیر خداوند دل انسان را از بین خواهد برد.

فرحزاد تأکید کرد: غفلت از یاد خدا ریشه تمام بدی‌ها و خبائث است و یاد خداوند ریشه تمام خوبی‌ها و حسنات است.

 وی گفت: ذکر زبانی نمی‌تواند انسان را نجات بدهد بلکه ذکر و توجه قلبی می‌تواند مایه آرامش و نجات‌بخش انسان شود و اگر کسی خدا را فراموش کند دست به هر جنایتی خواهد زد که مصداق بارز این افراد در واقعه کربلا به‌وضوح مشخص است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: انسان اگر با خداوند باشد همه چیز را دارد و منهای خداوند تماماً پوچ خواهد بود.

فرحزاد در ادامه گفت: تمام دعاهایی که از لسان اهل‌بیت (ع) صادر شده است نامه بندگان خالص به خداوند است.

وی تأکید کرد: دستگاه سیدالشهدا در این عالم هستی یک استثنا است چون حضرت تمام هستی‌اش را در راه خدا عطا نمود.

فرحزاد خاطرنشان کرد: خانه خداوند در موسم حج در شلوغ‌ترین موقع حدود ۳ الی ۴ میلیون حاجی دارد اما در ایام اربعین سیدالشهدا بیش از ۳۰ میلیون زائر به سمت کربلا راهی می‌شوند و اگر ۳۰ میلیون جمعیت وارد هر منطقه‌ای بشوند قحطی ایجاد می‌شود اما در ایام اربعین بدون اینکه احدی گرسنه یا تشنه بماند تمام امکانات فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: میلیون‌ها نفر به‌صورت شبانه‌روزی فقط زحمت پذیرایی را از زائر را می‌کشند درحالی‌که تمام این اقدامات مردمی است.

فرحزاد تأکید کرد: عظمت دستگاه سیدالشهدا تماماً به‌خاطر پیوند امام حسین علیه‌السلام با خداوند است درحالی‌که از دشمنان سیدالشهدا امروزه نه اثری است و نه اسمی و اگر هم اسمی باشد مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه