English

شهردار قم:

اجازه ندادیم اختلاف‌های موجود انسجام شورا و شهرداری قم را از بین ببرد

شهردار قم با اشاره به اختلاف بین شورا و شهرداری به خاطر فشارهای خارج از شورا گفت: باوجود اختلاف‌ها، اجازه ندادیم انسجام از بین برود و این وضعیت به مشکلات حاد منجر نشد.

اجازه ندادیم اختلاف‌های موجود انسجام شورا و شهرداری قم را از بین ببرد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، مرتضی سقائیان نژاد در نشست خبری گفت: در دولت سیزدهم برای ادامه مونوریل به طول ۶.۸ کیلومتر، بنا بود خط دوم متروی قم متوقف شود، اما مدیریت شهری با این موضوع مخالف است.

شهردار قم ادامه داد: هر طرح عمرانی باید براساس بزنامه‌ریزی و مطالعه دنبال شود و اجازه نمی‌دهیم به بهای مونوریل، خط دوم مترو متوقف شود.

وی با اشاره به ارتقای سرانه فضای سبز عنوان کرد: در چند سال گذشته این سرانه به ۲۱ مترمربع رسید، همچنین از افق ۳۵ تقاطع غیرهمسطح، ۲۵ تقاطع افتتاح شده و ۱۰ طرح هم در دست اقدام است.

 

مونوریل منتظر تصمیم دولت جدید است

این مسئول شهری با اشاره به وضعیت تراز مالی مثبت شهرداری قم بیان کرد: ۲ هزار میلیارد به بانک‌ها بدهکار و به همین میزان از جاهای مختلف طلب داریم، طلب ما از دولت ۶ هزار میلیارد و ذخیره ملکی هم همین میزان است.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: بودجه امسال شهرداری ۱۵ هزار میلیارد تومان است و راه‌اندازی مونوریل به طول ۴.۷ کیلومتر از طرح‌های پیش روی شهرداری است.

وی ادامه داد: وضعیت نهایی مونوریل باید توسط شورای عالی فنی کشور مشخص شود و برای تعیین تکلیف نهایی منتظر تصمیم دولت جدید هستیم.

 

بودجه ۲۰ میلیاردی برای نوسازی تاکسی‌ها

شهردار قم با اشاره به اظهارنظرها درباره بازنشستگی و غیرقانونی بودن حضور در شهرداری اظهار کرد: درحال حاضر جزء هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و هنوز حکم بازنشستگی برای من صادر نشده و براساس قانون موجود، امسال آخرین سال فعالیتم است.

وی، نظارت آنلاین،‌ نظافت، پرداخت الکترونیکی و سایر شیوه‌های روز در مدیریت ناوگان عمومی قم را از موارد مثبت این حوزه برشمرد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: درحال حاضر هفت هزار تاکسی داریم که نیمی از آن‌ها فرسوده است و برای نوسازی آن‌ها ۲۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه