English

مدیر موکب حضرت فاطمه المعصومه(س):

فعالیت فرهنگی اولویت اصلی موکب حضرت فاطمه معصومه(س) است

مدیر موکب حضرت فاطمه المعصومه(س) اهالی قم المقدسه مستقر در کربلای معلی گفت: این موکب در ایام اربعین روزانه به بیش از ۴۰ هزار زائر در شهر کربلا خدماتی همچون اسکان، پذیرایی، بهداشتی و درمان می‌دهد.

فعالیت فرهنگی اولویت اصلی موکب حضرت فاطمه معصومه(س) است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، محمود پارچه‌باف امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اعزام ۲۰۰ خادم از شهر مقدس قم به کربلا اظهار کرد: این موکب وابسته به هیچ نهاد، سازمان و گروهی نیست و کاملاً توسط مردم حمایت می‌شود و مردمی اداره می‌شود که برای دهمین سال پیاپی در شهر کربلا برای زائران سیدالشهدا خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: ۱۳ هزار متر محل استقرار و برپایی این موکب در شهر کربلا است که الحمدلله با وسعتی که امسال در اختیار داشتیم توانستیم ۲۰ خیمه اسکان برای آقایان و ۱۵ خیمه اسکان برای خواهران گرامی برپا کنیم.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: فعالیت‌های زیرساختی برپایی موکب از ۲۰ محرم در شهر کربلا آغاز شد و تا پنج‌روز پس از اربعین نیز ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: این موکب علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران مستقر در موکب به سایر کواکب اطراف خود نیز خدمت‌رسانی می‌کند و باتوجه‌به تجهیزات کاملی همچون موتوربرق که در اختیار دارد در واقع قطعی مکرر برق در کربلا، علاوه برای مصرف موکب، کواکب دیگر نیز از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

پارچه‌باف اضافه کرد: در این ایام میزبانی موکب از زائران اربعین، تجهیزات و وسایل خنک‌کننده از جمله پنکه و کولر نیز برای زائران پیش‌بینی شده است و تا حد زیادی فضای خیمه‌های اسکان به دمای قابل‌تحمل برای زائر تغییر پیدا کرده است.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم المقدسه تأکید کرد: علاوه بر وعده‌های غذایی صبحانه، نهار و شام، تقسیم میان‌وعده‌های غذایی از جمله نان، آب‌معدنی، چایی، میوه، کیک، آبمیوه و… نیز در دستور کار این موکب قرار دارد.

وی عنوان کرد: در طول ایام برپایی موکب برنامه‌‎های فرهنگی از جمله دعوت از سخنرانان و اساتید حوزه علمیه قم، نماز جماعت، اقامه عزاداری سیدالشهدا و... برگزار می‌شود که این اقدامات مهم‌ترین فعالیت موکب در جهت نشر شعائر مذهبی و اسلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه