English

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت:

کسی که در محضر قرآن باشد، در محضر صاحب الزمان(عج) قرار دارد

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: کسی که در محضر قرآن باشد، در محضر صاحب الزمان(عج) قرار دارد.

کسی که در محضر قرآن باشد، در محضر صاحب الزمان(عج) قرار دارد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله کاظم صدیقی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت ، با بیان این که خداوند متعال، عالم را برای آدم و آدم را برای حق خلق نموده است، اظهار داشت: انسان جلوه خدا و حقانیت ذات اقدس الهی است، لذا باید رنگ حق بگیریم؛ « صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً…» رنگ خدا بهترین رنگ هاست؛ چرا که خداوند متعال حق مطلق است و اگر ما در زندگی حق شناس و حق مدار شدیم و با حق زندگی کردیم و باطل ستیز بودیم، رنگ خدا خواهیم گرفت.

وی با اشاره به این که اگر حق مدار، حق شناس و حق گرا نبودیم و با باطل مبارزه نکردیم و باطل زدایی ننمودیم رنگ شیطان و هوی نفس خواهیم گرفت، اظهار داشت: برای نجات از جاذبه های هوی و هوس و استقرار در سنگر حق و ایمنی از تیرهای شیطان، باید بدانیم که سنگر حق سنگر «لا اله الا الله» و سنگر ولایت امیرالمومنین علیه السلام و اولاد طاهرینش است که امروز ولایت فقیه قطره ای از دریای ولایت اهل بیت علیهم السلام و ادامه راه انبیای الهی است.

آیت الله صدیقی در ادامه به راهکارهای رهایی از وادی ضلالت و گمراهی و عبور از وادی جاذبه های غریزه شهوت، ثروت، شهرت، ریا و تمام غرایز حیوانی و ورود به سنگر توحید و ولایت اشاره نمود و ابراز داشت: برای نجات از دریای طوفانی وسوسه های عالم باید به کشتی نجات اهل بیت علیهم السلام اتصال پیدا کنیم؛ هرکسی در کشتی نجات اهل بیت علیهم السلام که همان ولایت آل الله است قرار گیرد به ساحل قرب الهی، مجاورت حق، بهشت برین، فردوس اعلی و جنت النعیم نائل خواهد آمد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به راه زهد و تقوا و مقید بودن به حلال و حرام الهی و دل نبستن به وسوسه های شیطانی اشاره نمود و اذعان داشت: خدای متعال اجازه داده زینت هایی که برای بشر ظاهر نموده در دسترس انسان قرار گرفته، آدمی از آن استفاده کند.

وی ضمن اشاره به این که انسان نمی‌تواند حرام و حلال الهی را خودش تشخیص دهد، مسیر زهد را همان مسیر تقوا و پایبندی به فرائض و وحشت داشتن از محرمات دانست و خاطرنشان کرد: یک نگاه حرام، تیری شیطانی بر چشم قلب آدمی است؛ اگر چشم قلب انسان کور شود، انسان را در دنیا کور دل ساخته، آدمی راه حق را گم می کند و او را گرفتار باطل ساخته، در آخرت مانع روئیت جمال الهی می شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که باید مراقب باشیم تا ارتکاب حرام ما را نجس نسازد و از چشم خدا و ائمه اطهار علیهم السلام نیندازد، خاطرنشان کرد: رعایت حلال و حرام الهی کار آسانی نیست، رعایت تقوا به نوعی سربالایی رفتن و صعود از قله معرفت است؛ لذا عبور از لذائذ و جاذبه های دنیوی برای صعود به قله کار آسانی نیست.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت عشق، محبت و انس با خدا، رسول الله صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام را نزدیک ترین و آسان ترین راه برای عبور از جهنم غرائض حرام دانست و ابراز داشت: انسان با هرکسی مأنوس باشد به زندگی با او عادت می کند و فراغ برایش مشکل می شود؛ لذا یاد خدا بسیار مورد توجه آیات الهی قرار گرفته و آیات متعددی بر آن متذکر شده است.

وی به فرازهایی از آیه شریفه « فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلَا تَکْفُرُونِ» اشاره و با تأکید بر این که هر آنچه انسان در هستی می بیند، می شنود و می خورد نعمت و رزق الهی است، یادآور شد: یاد خدا و ذات اقدس الهی ذکر الله و یاد نعمت الهی شکر الله است؛ انسان باید اهل ذکر و شکر باشد؛ چرا که یاد خدا جلوه ای از محبت به حق تعالی است.

آیت الله صدیقی انبیای الهی را مظهر جلال و جمال الهی توصیف و با بیان این که ایشان همواره خود را در برابر عظمت ذات اقدس الهی می‌دیدند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال عترت پیامبر خود را هم وزن قرآن کریم قرار داده است و قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام هیچ وقت از هم جدا نمی شوند؛ ذات اقدس الهی کلام خود را تحت حفاظت و از زبان قران ناطق که همان حجت الهی است، تبیین نموده است؛ لذا انسانی که در محضر قرآن کریم باشد، در محضر صاحب الزمان(عج) قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی بر اهمیت توجه به تلاوت سوره واقعه به ویژه در شب های جمعه تصریح نمود و یادآور شد: خداوند متعال با قرائت سوره واقعه در شب های جمعه به انسان دو موهبت می دهد، یکی این که در زندگی دنیا فقیر نمی شود و دیگر این که فقیر از دنیا نمی‌رود. ولایت محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله تنها ثروت و گنجی است که انسان را در عالم بقا متمکن و سرافراز می سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت آیات شریفه « إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ، فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ، لَا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» سوره مبارکه واقعه را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: قرآن کریم را نباید در کاغذ و خط خلاصه نمود، قرآن کریم حبل الله است و جز مطهرون کسی نمی تواند بدان دسترسی داشته باشد؛ سوره مبارکه احزاب در آیه شر یفه «…انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» به خوبی کلمه مطهرون را معنی نموده است.

آیت الله صدیقی در پایان سخنان خود قرآن کریم را جلوه الهی، تابلو جمال امام زمان(عج) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و بزرگترین آیت حق در عالم امکان دانست و ابراز داشت: قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام هر دو حقیقت نما و حجت بالغه الهی هستند؛ لذا مراجعه به قرآن کریم باید با محبت باشد. « قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه