English

مدیر امور قرآنی اوقاف استان قم:

بانوان در رشته‌های آوایی مسابقات قرآن کریم در قم حضور ۳۰ درصدی داشته‌اند

مدیر امور قرآنی اوقاف استان قم گفت: ۲۰۰ نفر در بخش آوایی مرحله نهایی استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور دارند که از این تعداد ۳۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

بانوان در رشته‌های آوایی مسابقات قرآن کریم در قم حضور ۳۰ درصدی داشته‌اند
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، محمد صالح‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص اجرا مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی، اذان و حفظ برگزار می‌شود اظهار کرد: رشته حفظ شامل حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

وی افزود: این مسابقات در استان قم از شنبه 24 شهریورماه شروع در تا ۲۷ این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) میزبانی این دور از مسابقات را با عنوان «شهدای خدمت» بر عهده دارد تصریح کرد: ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در خردادماه سال جاری صورت‌گرفته است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مرحله شهرستانی در استان قم برگزار نمی‌شود، مرحله مقدماتی دور استانی ویژه خواهران و برادران طی دو هفته گذشته برگزار گردید و مرحله نهایی هم در دو نوبت صبح و عصر و طبق زمان‌بندی اعلام شده برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد با بیان اینکه مسابقات ویژه خواهران طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه و در نوبت صبح در نظر گرفته شده است گفت: برادران هم از روز شنبه تا بیست و هفتم شهریورماه و در نوبت عصر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ویژگی‌ دومرحله‌ای بودن این دوره از مسابقات عنوان کرد: تنها استان قم است که این مسابقات را به‌صورت دومرحله‌ای برگزار می‌کند ضمن اینکه قرار است سیمای مرکز قم بخش‌هایی از مسابقات را به‌صورت روزانه و مستقیم پخش کند.

وی با اشاره به حضور هیئت داورانی از استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان و قم در این مسابقات گفت: این داوران در رشته‌های مختلف صوت و لحن، تجوید و حفظ دارای تخصص و تجربه هستند و ارزیابی و قضاوت اجرا و قرائت شرکت‌کنندگان را بر عهده دارند.

صالح‌نژاد با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ نفر در بخش‌های معارفی و آوایی این دوره از مسابقات نام‌نویسی کرده بودند تصریح کرد: در بخش آوایی، 200 نفر به مرحله نهایی راه یافتند که 60 نفر از آنها را خواهران و مابقی را برادران تشکیل می‌دهند.

مدیر امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: منتخبان این دوره از مسابقات به مرحله مقدماتی کشوری راه می‌یابند که در نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی در پایان افزود: آذرماه امسال نیز قرار است مسابقات مرحله نهایی کشوری به میزبانی تبریز در آذربایجان شرقی برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه