English

‎ در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

توسعه و اصلاح بیش از ۶۴ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در قم

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان قم از توسعه و اصلاح بیش از ۶۴ کیلومتر شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب و فاضلاب در نیمه نخست امسال خبر داد.

توسعه و اصلاح بیش از 64 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، داود اویسی با اشاره به اقدمات صورت گرفته آبفا در نیمه نخست امسال گفت: در این مدت، شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب استان بیش از ۲۴ کیلومتر توسعه یافته است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان قم، همچنین از اصلاح بیش از ۸ کیلومتر شبکه آب خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از هدررفت آب و بهبود ارائه خدمات به مشترکان انجام شده و بخشی از برنامه‌های مستمر آبفای استان است.

وی از توسعه بیش از ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب به ویژه در سایت‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و یادآور شد: در ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۱۴ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهر قم نیز اصلاح و بازسازی شده است.

این مسئول، آبرسانی به روستاهای کرمجگان و نیجه و احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای رستگان با اعتباری بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال را از جمله فعالیت‌های مهم برشمرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه اصلاح و تکمیل خط انتقال روستاهای دشت مسیله به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه، روستاهای صیدآباد، باقرآباد، مشک‌آباد، جعفرآباد، علی‌آباد کورگل، کاج و محمدآباد از آب پایدار و با کیفیت برخوردار خواهند شد.

اویسی همچنین از رفع مشکل افت فشار روستای حسین‌آباد میش مست با احداث خط انتقال و نصب فشارشکن خبر داد و ابراز کرد: این پروژه با اعتباری بیش از ۶ میلیارد ریال با اجرای ۲۰۰ متر لوله‌گذاری و احداث ۲ باب حوضچه فشارشکن به انجام رسیده است.

معاون فنی و مهندسی آبفای استان همچنین از آغاز اجرای بخشی از  شبکه‌ و خط انتقال آب و فاضلاب سایت‌های ۲۲ هکتاری و سایت شهید رئیسی نهضت ملی مسکن پردیسان با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری در دو بخش آب و فاضلاب انجام شده است.

وی اجرای فاز نخست آبرسانی به ۶ روستای مجتمع قیام با اعتباری بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های شاخص اعلام کرد و گفت: احداث ۳۸ کیلومتر خط انتقال، ۵ باب مخزن به مجموع حجم ۲۲۵۰ متر مکعب، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است.

اویسی خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل این پروژه اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی، احداث مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی پردیسان و احداث بستر لجن‌خشک‌کن تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال را نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرای آبفای استان برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه