English

آیت الله سعیدی تاکید کرد؛

ضرورت برخورد جدی با متخلفین حوزه نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خوراک پاکیزه از نظر شرعی و بهداشتی بر روح و جسم انسان تأثیر مستقیم دارد؛ گفت: ناظران شرعی و بهداشتی وظیفه دارند امور محوله را با دقت و هوشمندی کامل انجام دهند و با توجه به اهمیت این مسأله باید با متخلفان با اشد مجازات برخورد شود.

ضرورت برخورد جدی با متخلفین حوزه نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار با سید مهدی سرکشیک، مدیرکل دامپزشکی استان قم و جمعی از مدیران این سازمان گفت: وظایف سازمان دامپزشکی هم اعتقادی و هم اجرایی است به همین خاطر مسئولیت این امر مهم بسیار حساس است.

امام جمعه قم افزود: اعتقاد ما مسلمانان بر اساس آیات قرآن و فرمایشات اهل بیت(ع) این است که باید غذای حلال و طیّب مصرف کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: عدم مصرف خوراک پاکیزه شرعی و بهداشتی هم بر جسم انسان اثر می‌گذارد و هم بر روح و روان انسان تأثیر مستقیم دارد.

وی افزود: طبق شریعت اسلام هر حیوان زنده‌ای قابل خوردن نیست و باید طبق اصول اسلامی حیوانات حلال گوشت، ذبح، نحر و یا صید شوند و ناظران شرعی و بهداشتی وظیفه دارند امور محوله را با دقت و هوشمندی کامل انجام دهند.

سعیدی افزود: همانطور که ناظران شرعی و بهداشتی وظیفه دارند تخلافات شرعی و بهداشتی را کشف کنند، مردم نیز وظیفه دارند اگر تخلفی مشاهده می‌کنند گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی مواقع باید به زور قانون و با اشد مجازات با متخلفان شرعی و بهداشتی مقابله کرد چراکه امنیت غذایی در کشور یک مسئله بسیار مهم است.

در ابتدای این دیدار سید مهدی سرکشیک گفت: از وظایف مهم دامپزشکی کنترل، پیشگیری، مبارزه با بیماری‌های مشترک و واگیردار، امنیت غذایی و تجارت بین‌الملل در امر واردات و صادرات مواد غذایی و فراورده‌های دامی است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: مراکز عمومی، کارخانجات مواد غذایی، کشتارگاه‌ها، صنایع بسته بندی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، ورود و خروج دام سبک و سنگین از استان به دیگر شهرها و همچنین از مبادی دیگر به استان قم، توزیع واکسن و… به صورت مستمر توسط بازرسان اداره دامپزشکی انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه