English

استاندار اصفهان:

شورای راهبری کارخانه ریسباف تشکیل شود

استاندار اصفهان گفت: کارخانه ریسباف به لحاظ داشتن جاذبه‌های اقتصادی فراوان نیاز به تصمیم‌گیری سریع و ماندگار برای تبدیل شدن به یک فضای مناسب شهری را دارد تا به سرنوشت دیگر کارخانجات مشابه تبدیل نشود.

شورای راهبری کارخانه ریسباف تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، رسول زرگرپور با اشاره به لزوم تشکیل شورای راهبری کارخانه ریسباف اظهار کرد: فضای کارخانه باید به یک فضای پر نشاط، زنده و دیدنی برای جذب گردشگران تبدیل شود.

وی افزود: تشکیل شورای راهبری برای تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های لازم به منظور تعیین تکلیف این کارخانه ارزشمند و باقیمانده دوران صنعتی بسیار حائز اهمیت است و می‌توان از آن به عنوان یک منظر که در آن آثار باستانی و آثار هنری همراه با خدمات عمومی و فرهنگی است ایجاد کرد. .

هم‌چنین معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به تملک کارخانه ریسباف به عنوان یک اتفاق بزرگ در اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه یک پروژه ملی است، لکن تصمیم گیری در خصوص آن باید استانی و محلی باشد و باید محور برنامه ریزی‌ها در خصوص این فضای مهم شهری در اصفهان اتفاق بیفتد.

ایزدی محمدسعید خاطر نشان کرد: با تشکیل شورای راهبری و در پی آن ستاد اجرایی در استان می‌توان اولویت بندی اقدامات، تصویب برنامه‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه را به منظور اعمال سیاست‌ها برای تحقق برنامه‌ها دنبال کرد.

در ادامه مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز با توجه به موقعیت جغرافیای بسیار مهم این کارخانه در شهر اصفهان بر تشکیل این شورا تاکید کرد و گفت: ۷۰ هزار مترمربع در بافت اصلی شهر اصفهان و در یکی از محورهای بسیار قوی شهری در حال تصمیم گیری است که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد تا این فضا به یک فضای مناسب شهری تبدیل شود.

حجت اله غلامی به نقل از مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ریسباف یک تغییر رویکرد است در ارتقای کیفی فضاهای شهری که امید است الگویی برای تبدیل فضاهای مناسب شهری شود.

وی به وظایف شورای راهبری اشاره و افزود: سیاست‌گذاری و تدوین برنامه‌های راهبری، هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌ها، تدوین و تصویب برنامه‌های راهبری بازآفرینی، بررسی و تامین منابع مالی، نظارت عالی بر پایش و پیشبرد برنامه بازآفرینی و تعیین ستاد اجرایی از جمله وظایف این شورا است که به ریاست مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و نایب رییسی استاندار و با عضویت دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، معاون میراث فرهنگی و گردشگری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل راه وشهرسازی استان، شهردار اصفهان، رییس دانشگاه هنر و یک نفر صاحبنظر در حوزه بازآفرینی تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ لزوم تشکیل شورای راهبری به منظور تصمیم‌گیری در خصوص کارخانه ریسباف اصفهان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، اعضای شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و تنی چند از مسئولان شهری استان به تایید رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه