English

فرمانده انتظامی استان یزد:

کسب رتبه اول پلیس راه یزد در کاهش تلفات جاده ای کشور

فرمانده انتظامی استان یزد از کسب رتبه اول پلیس راه استان یزد در سطح کشور و کاهش ۲۱ درصدی جان باختگان حوادث جاده ای خبر داد.

کسب رتبه اول پلیس راه یزد در کاهش تلفات جاده ای کشور

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سردار محمدرضا میرحیدری گفت: ضمن اشاره به تلاش عوامل پلیس راه و راهور استان در پیشگیری از بروز تصادفات در سطح استان، گفت: پلیس راه می بایست با همپوشانی و تعامل لازم با دستگاه های برون سازمانی، پیش بینی و اقدام لازم در خصوص رفع مشکلات ترافیکی رانندگان در سطح محورهای مواصلاتی را داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: پلیس راه این استان توانست با کاهش  ۲۱درصدی تلفات ناشی از تصادفات در سطح جاده ؛ رتبه اول کاهش جانباختگان حوادث رانندگی کشور را در ۱۰ ماهه سالجاری به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در این فصل از سال در بیشتر محورها و گردنه های کوهستانی یزد شاهد برف و باران هستیم گفت: پلیس راه استان در ۹ محور برف گیر استقرار یافته و در مواقع لزوم به یاری هموطنان و مسافران می پردازد.

میرحیدری در ادامه ارتقاء فرهنگ ترافیک را کم هزینه ‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات دانست و افزود: از این رو توجه مداوم به آموزش همگانی از جمله نکات مهمی است که می‌تواند در کاهش سوانح رانندگی کارساز باشد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: استفاده از سیستم‌های هوشمند جهت کنترل ترافیک از ابزارهایی است که پلیس راه و راهور جهت کنترل تخلفات وسایل نقلیه از آن بهره می گیرند.

وی در ادامه ضمن اشاره به کویری بودن محورهای مواصلاتی استان یزد خاطرنشان کرد: خستگی و خواب آلودگی یکی از مهمترین علل بروز حوادث و  سوانح رانندگی در این محورها است.

سردار میرحیدری ادامه داد: پلیس راه از رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند درخواست دارد تا توقف گاه هایی را بین مسیر انتخاب کرده و پس از استراحت لازم به رانندگی بپردازند.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه علت بسیاری از کشته های تصادفات در سطح جاده های استان را خستگی و خواب آلودگی بیان کرد و گفت: راننده ها تحت هیچ عنوان، خستگی و خواب آلودگی را با افزایش سرعت جبران نکنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه