English

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان :

متقاضیان کشت گیاهان دارویی تسهیلات اشتغالزایی دریافت می کنند

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: استان کردستان دارای منابع بکر وخدادادی گیاهان دارویی است و کسانی که متقاضی کشت این گیاهان باشند تسهیلات دریافت خواهند کرد.

متقاضیان کشت گیاهان دارویی تسهیلات اشتغالزایی دریافت می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، زاهد حاجی‌میرزایی ظهر امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان اظهار داشت: بیشترین برنامه توسعه این گیاهان با نیاز کم آب در شهرستان های شرقی از جمله قروه، دهگلان و بیجار است و در بخش غربی نیز گیاهان با نیاز بیشتر به آب در شهرستان های شرقی توسعه می یاید.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان اکنون در این استان یک هزار و 30 هکتار انواع گیاهان دارویی کشت شده که با برنامه ریزی های انجام یافته در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان هم اکنون در حال انجام مقدمات تحقق این برنامه در شهرستان های مختلف استان افزود: کشت این گیاهان از پاییز آغاز می شود و متقاضیان این کشت ها نیز از محل تبصره ۱۸ اعتبارات استانی و ملی تسهیلات اشتغالزایی می گیرند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان افزود: بیشترین برنامه توسعه این گیاهان با نیاز کم آب در شهرستان های شرقی از جمله قروه، دهگلان و بیجار است و در بخش غربی نیز گیاهان با نیاز بیشتر به آب در شهرستان های شرقی توسعه می یاید.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه زعفران، گل محمدی، بیدمشک، آویشن، آویشن شیرازی، سیاه دانه، نعناع فلفل و نعاع از جمله گیاهیان دارویی کشت شده در این استان است اضافه کرد: هم اکنون در این استان کارگروه گیاهات دارویی برای توسعه کشت این محصولات تشکیل شده و دستگاه های مختلف نیز عضو آن هستند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در این راستا علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای تامین بذر و پیاز مورد نیاز بهره برداران، آموزش مدیریت کاشت، داشت و برداشت را نیز عهده دار شده است.

حاجی میرزایی اظهار داشت: اسانس گیری، فراوری محصولات و ایجاد زنجیره تولید از برنامه های محوری سازمان جهاد کشاورزی پس از توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه