English

به منظور تحقق حقوق کودک؛

حمایت از کودکان کار باید اولویت دستگاه های متولی در هرمزگان باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه کودکان کار جزء نیازمندترین و حساس‌ترین گروه‌های جامعه هستند، گفت: حمایت از آن ها در راستای توانمندسازی باید در اولویت قرار گیرد.

حمایت از کودکان کار باید اولویت دستگاه های متولی در هرمزگان باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه در بحث حقوق کودک و تربیت صحیح فرزندان باید در جامعه جریان‌سازی کرد، تصریح کرد: برگزاری کنفرانس حقوق کودک در استان می‌تواند یک ظرفیت خوب برای آگاهسازی خانواده‌ها و مسئولان استان نسبت به اهمیت این موضوع بسیار موثر باشد.

1کودکان کار

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دوران کودکی نقطه عطفی برای سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور تربیت کودکان مورد توجه قرار دارد، در حوزه حقوق کودک و تحکیم بنیان خانواده، تحقق و ارتقا وضعیت کودکان و نهادینه کردن فرهنگ شهر دوستدار کودک و تنویر افکار عمومی برای خانواده ها و تربیت، نیازمند گفتمان وحدت رویه و تعامل همگانی است.

وی افزود: کودکی یکی از دوران های مهم زندگی هر فرد است که شخصیت و شاکله رفتاری او در آن شکل می گیرد و در همه جوامع تاکید بر حقوق کودکان به عنوان سرفصلی مهم از توسعه یافتگی مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه کودکان کار جزء نیازمندترین و حساس‌ترین گروه‌های جامعه هستند، گفت: حمایت و توانمندسازی کودکان کار باید اولویت دستگاه های متولی به منظور تحقق حقوق کودک در استان باشد

کودکان کار

ناجی خاطر نشان کرد: امروز حقوق کودکن به عنوان آسیب پذیرترین قشر به دلایلی از جمله فقر، اعتیاد، طلاق و بی سوادی تضییع می شود که باید برای داشتن نسلی آینده ساز با برنامه ریزی دقیق تر در راستای کاهش یا رفع این معضلات گام برداشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه کودکان متولد شده از والدین معتاد دیگر تضییع حقوق کودکان بشمار می رود، افزود: فقر اقتصادی و تنگناهای مالی اصلی ترین چالش و آسیب پیش روی کودکان است.

وی اضافه کرد: مشکلات تغذیه ای و عدم تحرک به دلیل ناآگاهی والدین، یکی از چالش هایی است که شاید زیاد آثارش در جامعه مشهود نیست.

ناجی به خشونت و کودک آزاری اشاره و تصریح کرد: ما می توانیم بسیاری از معضلات و آسیب های بومی را در استان با برنامه ریزی، اهتمام، اراده جدی و همکاری سازمان های مرتبط مدیریت کنیم و کاهش دهیم.

کودکان کار

وی با اشاره به طرح نماد آموزش و پرورش، گفت: طرح نماد می تواند نقش موثری در نهادینه سازی حقوق کودکان در جامعه و به ویژه مدارس به واسته نقش حمایتی و مراقبتی این طرح از کودکان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه