English

آذری جهرمی تشریح کرد:

جایگزینی اقتصاد استارت‌آپی با اقتصاد نفتی

وزیر ارتباطات گفت:در شورای عالی فضای مجازی، مصوب شد که تا ۱۴۰۴، اندازه اقتصاد دیجیتال ایران، ده درصد کل اقتصاد کشور شود. اولین هدف‌گذاری مهم برای جایگزینی اقتصاد نفتی با اقتصاد استارت‌آپی.

جایگزینی اقتصاد استارت‌آپی با اقتصاد نفتی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه شورای عالی فضای مجازی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف تغییرات زیادی لازمه، مشکلات قرن۲۱، راه‌حل‌های قرن بیست‌ و یکمی دارد، بیان داشت: حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال باید به عدد ۲۰۰ میلیون یورو برسد، این عدد در حال حاضر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. تغییرات و نیز تسهیل مقررات در جذب سرمایه از طریق بورس یک اتفاق مهم است که رخ خواهد داد.

وی تأکید کرد: در تجارت الکترونیک، خرده‌فروشی الکترونیکی باید به سهم ده درصدی برسد، تسهیل گری ویژه برای این مهم در نظر گرفته شده است. متوسط سرعت دسترسی خانگی برای همه جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۰، بایستی به عدد ۲۵مگابیت در ثانیه برسد و در موبایل به حداقل ۱۰مگابیت در ثانیه، تا ۱۴۰۴، ده درصد جمعیت ایران باید به خدمات فیبرنوری منازل و یا ۵G متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به مصوبه دیگر شورای عالی فضای مجازی افزود: شکل‌گیری سه قطب مرکز داده در کشور، و در کنار آن، ارتقای خدمات ابری از دیگر هدف‌گذاری‌هاست که باید تا ۱۴۰۴ عملیاتی شود.

آذری جهرمی گفت: بیست درصد گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار باید تولید داخل باشد، در تولید تجهیزات امنیتی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در شبکه ملی اطلاعات باید به خودکفایی برسیم. رشد خدمات پایه در شبکه ملی باید به‌گونه‌ای باشد که از اقتصاد دیجیتال کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه محافظت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه