English

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان:

دانشگاه و کشاورزی از چرخه اقتصاد فراموش شده است

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دو چرخ دهنده مهم دانشگاه و کشاورزی از چرخه اقتصاد فراموش شده است.

دانشگاه و کشاورزی از چرخه اقتصاد فراموش شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد صادقی در نخستین نشست مشترک روسای کمیسیون کشاورزی اتاق های بازرگانی بیان داشت:دو چرخ دهنده مهم  دانشگاه و کشاورزی از چرخه اقتصاد فراموش شده است و برای توسعه پایدار به فعال شدن این دو بخش نیاز داریم.

وی از امضاء تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی و دانشگاه ها خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی تلاش می کند در این دوره نقش دانشگاه ها در اقتصاد را پررنگ تر سازد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد:با وجود اینکه 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور مربوط به  استان اصفهان است ولی نقش چندانی در تصمیم گیری های این بخش نداریم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه این نشست نیز با اشاره به رویکرد نامناسبی به بخش کشاورزی طی چند دهه گذشته گفت:حوزه کشاورزی را باید مورد توجه جدی تر قرار دهیم.

 مسعود گلشیرازی به جایگاه استان اصفهان در بخش کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: اگر توسعه پایدار در استان اصفهان مورد توجه قرار می دادیم با مسایل زیست محیطی روبرو نبودیم.

وی رتبه اول استان اصفهان در تولید شیرخام ، سبزیجات و صیفی جات ، صنایع تبدیل کشاورزی را از توانمندی بخش کشاورزی استان برشمرد و گفت: توجه به فرصت های کشاورزی استان می تواند تهدیدهای صنایع غذایی را از کشور دور سازد.

گلشیرازی درخصوص آمار صادرات بخش کشاورزی استان اصفهان طی سال جاری و سال 97 بیان کرد:با گشایش زاینده رود و رونق کشاورزی شاهد افزایش صادرات این محصولات طی دو سال گذشته بودیم.

 وی به برنامه های اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: راه اندازی بورس اقلیمی و بورس آب ، توسعه کشت گلخانه ای ،راه اندازی سامانه هوشمند و طرح پایش محصولات کشاورزی از جمله برنامه های کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ب اشاره به به چالش انتقال آب از بالادست به فلات مرکزی ایران گفت:انتقال آب از خلیج فارس  به عنوان  یکی از راهکارهای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت استان در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه