English

شکست کرونا توسط ۱۰۳ بیمار کردستانی/ابتلای سه کودک زیر ده سال به ویروس کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان گفت: خوشبختانه تعداد 103 بیمار در کردستان توانستند بر این بیماری غلبه کنند.

شکست کرونا توسط 103 بیمار کردستانی/ابتلای سه کودک زیر ده سال به ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، دکتر هومن قصری ظهر امروز پنجشنبه درجمع رسانه های کردستان در سنندج با اعلام این خبر اظهار داشت: روند درمان تمام این بیماران به صورت قطعی پایان پذیرفته و 103 بیمار بهبود یافته دوران قرنطینه 14 روزه خود را سپری کرده‌ و اکنون می توانند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون 929 نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند، اضافه کرد: این تعداد شامل افراد مشکوک، بیمار و ترخیص یافته است و تعداد بستری شدگان در حال حاضر در استان 124 نفر است.

قصری گفت: از این تعداد، 29 نفر در بیمارستان توحید سنندج، 6 نفر در بیمارستان بعثت سنندج، 43 نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، 11 نفر در بیمارستان تامین اجتماعی سقز، 8 نفر در بیمارستان شهید بهشتی قروه، 15 نفر در بیمارستان رازی بانه، چهار نفر در بیمارستان امام حسین (ع) بیجار، 5 نفر در دیواندره، یک نفر در بیمارستان بوعلی مریوان، یک نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد بستری هستند.

وی درباره وضعیت بیماران بستری در مراکز درمانی استان هم گفت: سقز، سنندج و بانه بیشترین آمار بستری شدگان را دارند.

بیشتر بخوانید:

آزمایش تشخیص کرونا با چند کلیک

ربات تلگرامی نمایش پراکندگی مناطق پر خطر ویروس کرونا توسط خبرگزاری موج منتشر شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به جان باختن 40 بیمار از ابتدای شیوع بیماری در استان تا امروز اشاره کرد و افزود: از این تعداد جواب آزمایش 34 نفر مثبت بوده و جواب آزمایش 6 نفر نیز منفی بود.

به گفته وی، از تعداد فوت شدگان، 17 نفر در سقز، سه نفر در سنندج، 6 نفر در قروه، 8 نفر در بانه، مریوان، بیجار و کامیاران در هر کدام 2 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

قصری به ابتلای  کودک در استان به کرونا اشاره کرد و افزود: سه مورد از مبتلایان کودکان 5، 6، و هشت ساله هستند و این نشان دهنده تغییر رفتار ویروس کرونا است.

وی گفت: اطلاعات و یافته های اولیه این بیماری  از مرکز شیوع بیماری در چین بوده که نشان می داد کودکان زیر 10سال به این بیماری مبتلا نمی شوند  و در گروه سنی زیر 15 سال هم مرگ و میر ندارد ولی با توجه به تغییر رفتار ویروس در کشورهای مختلف و از بدنی به بدن دیگر، در ایران، اروپا و آمریکای شمالی شاهد ابتلای کودکان نیز هستیم.

وی از والدین خواست تا تمام مسائل بهداشت فردی را که برای خود رعایت می کنند برای کودکان هم در نظر بگیرند و از حضور آنان در بیرون از خانه ممانعت کرده و از بوسیدن بچه ها توسط افراد مشکوک جلوگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه