English

رییس اتاق اصناف شهرستان خمینی شهر خبر داد:

تعطیلی مشاغل پر خطر تا اطلاع ثانوی در خمینی شهر

رییس اتاق اصناف شهرستان خمینی شهر ازتعطیلی مشاغل پر خطر تا اطلاع ثانوی در خمینی شهرخبر داد.

 تعطیلی مشاغل پر خطر تا اطلاع ثانوی در خمینی شهر

عباسعلی مسیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بیان کرد: طبق مصوبه هیات دولت تا عادی شدن اوضاع  شاهد تعطیلی اصناف پرخطر هستیم.

وی در مورد اقدامات انجام شده در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: طی جلسه ای که با ستاد مبارزه با کرونا برگزار شد قرار براین شد که اصناف پر خطر قبل از ایام عید تعطیل شود.

عضو پارلمان اتاق اصناف کشور افزود: از شروع طرح های مصوب ستاد مبارزه با کرونا با همکاری بسیج اصناف شهرستان تا کنون 1200 اخطار به برخی کسبه داده شد و 30 مغازه به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی پلمب شد.

رییس اتاق اصناف تاکید کرد: با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید 19  فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که که بیماری در جامعه درچرخش باشد ضروری و با عنایت به اینکه می‌تواند تا 95 درصد مانع از شیوع گردد باید ادامه یابد.

مسیبی طرح فاصله گذاری هوشمند را ضروری برشمرد و اظهار کرد: مشاغل غیر پر ریسک همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تاریخ 23 فرودین در استان‌های کشور مجوز فعالیت پیدا می کنند.

وی تصریح کرد:  آن دسته از واحد‌های صنفی توزیعی و خدمات فنی که حسب ضرورت و با توجه به نیاز از بدو شروع بحران بیماری کرونا به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم نظیر گروه فعالیت‌های صنفی مرتبط به مواد غذایی و گروه فعالیت‌های مربوط به خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند کماکان در چارچوب پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت دراین حوزه‌ها می‌باشند.

رییس اتاق اصناف شهرستان خمینی شهر در مورد فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا  فعالیت‌های پرخطر پرریسک تعطیل اعلام شده اند توضیح داد:  فعالیتهای این صنف تا عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌گردد.

مسیبی از تعطیلی فعالیت اصناف پرخطر خبر داد و افزود: در حوزه اصناف آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی می‌باشند.

عضو پارلمان اتاق اصناف کشور از تهیه 600لیتر مواد ضد عفونی کننده خبرداد و اضافه کرد: اعضای اتاق در حد توان ودر کنار مسئولان شهرستان همت خود را برای نابودی ویروس کرونا به کار خواهد بست.

رییس اتاق اصناف شهرستان خمینی شهر در پایان از  نامه ای که به اتاق اصناف کشور ارسال گردید خاطر نشان کرد:  با همکاری جهانگیری رییس اتاق اصناف استان مقرر شد چکهای کسبه از دوماه آخر  سال گذشته تا بهبود اوضاع برگشت نخورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه