English

آیت الله موسوی:

ضعف دولتمردان در تقویت نهاد امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع)که اقامه امر به معروف و نهی از منکر اقامه دین الهی است از ضعف دولتمردان در تقویت این امر مهم خبر داد.

ضعف دولتمردان در تقویت نهاد امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله موسوی در بازدید نوروزی بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از فرایضی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

وی اظهار کرد:  شورای امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد قانونی است و مصوبه مجلس شورای اسلامی است و قانون از این نهاد پشتیبانی می کند.

آیت الله موسوی دستگاه قضا را پشتیبان ستاد امر به معروف ونهی از منکر برشمرد و افزود: در دستگاه قضایی دفتر ناصحین وجود دارد و اعضای این شورا در صورت رخ دادن اتفاق می توانند به این دفتر رجوع کنند.

وی وظیفه اعضای ستاد را تبیین و تصریح کرد: تذکر لسانی از وظایف اعضای ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر است و طبق فرمایش امام راحل( ره) ما مامور به انجام وظیفه هستیم و مامور به انجام نتیجه نیستیم.

وی اذعان کرد: در مواردی که باید از منکری جلوگیری به عمل آید ،هماهنگی با دبیر ستاد و برخورد لازم ضروری است.

امام جمعه خمینی شهر با توجه به روایتی از حضرت علی(ع) که اقامه امر به معروف و نهی از منکر اقامه دین الهی است  از ضعف حاکمیت در تقویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر سخن گفت و ادامه داد: متاسفانه هیچ بودجه ای نه از طرف استانداران و نه مسئولان دیگر جهت این فریضه مهم پیش بینی نشده و تا کنون هزینه ای برای نهاد امر به معروف مد نظر گرفته نشده در حالیکه برای تقویت این فریضه مهم بودجه نقش اصلی را دارد.

ستاد امر به معروف

آیت الله موسوی از صرف بودجه جهت اموری که نه ارزش فرهنگی دارد و نه نقشی در فرهنگ جامعه دارد ابراز گله مندی نمود و اظهار کرد: چرا باید برای فردی که پیشینه هنری ندارد میلیونها تومان خرج دفن او در قطعه هنرمندان شود؟

این مقام مسئول از زحمات جهادی اعضای ستاد امر به معروف ونهی از منکر تشکر و قدر دانی نمود و برگزاری جلسات بصیرتی با حضور روحانیون در پارکها و مکانهای گردشی را موثر برشمرد.

در ادامه مسئول بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توضیح اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در عرصه هایی که حضور اعضا لازم است وظیفه خود را انجام می دهیم.

زهرا کمالی با بیان اینکه خمینی شهر حسینیه ایران است، افزود: با توجه به پیشینه مذهبی شهرستان ،ادارات و مسئولان تعاملات لازم جهت برخورد از منکرات را با ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه سگ گردانی و پخش موسیقی از فروشگاه ها از عمده مشکلات فرهنگی بانوان در شهر است که امید است بتوان این معضلات را مرتفع کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه