English

حجت الاسلام اکبر طالبی؛

برای جلوگیری از فساد، کارگزاران باید در گزینش افراد دقت لازم را داشته باشند

نشست شورای اداری استان به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه و با عنوان ارتقای سلامت اداری نامگذاری گردیده برگزار گردید.

برای جلوگیری از فساد، کارگزاران باید در گزینش افراد دقت لازم را داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی بازرسی کل یزد، نشست شورای اداری استان به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه و با عنوان ارتقای سلامت اداری نامگذاری گردیده برگزار گردید.

حجت الاسلام اکبر طالبی بازرس کل استان یزد با بیان اینکه، قانون، کارگزاران و مردم سه عنصر مهم ایجاد کننده یا جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی هستند گفت: قوانین و آیین نامه های خلق الساعه و بدون گذر از مراجع منقح می تواند به لحاظ ابهام و تعارض با قوانین قبلی تصویب شده به عنوان یکی از گلوگاهها و ایجاد کننده فساد باشد.

وی با اشاره به سفارش امام علی (ع) به مالک اشتر که در آن ملاک‌های گزینش کارگزاران را بیان نمودند گفت: کارگزاران باید در انتصاب و انتخاب افراد دقت نظر داشته و شایسته سالاری را مدنظر قرار دهند.

بازرس کل استان مردم را به عنوان تاثیرپذیرترین عنصر جلوگیری کننده از فساد در دستگاه‌های دولتی دانسته و بیان نمود: زمانی که در جامعه ای دو عنصر قبلی رواج پیدا کرد اخلاق و فرهنگ مردم و جامعه متلاشی و زیر و رو شده و سوء استفاده از بیت المال نیز به فرهنگ تبدیل می گردد که اصلاح آن بسیار مشکل است.

 حجت الاسلام اکبر طالبی افزود: اگر گلوگاه ایجاد فساد و تعداد آنها افزایش یابد مبارزه با فساد موفقیت آمیز نخواهد بود بنابر این باید از همان ابتدا گلوگاه را از بین برد و در خصوص شایسته سالاری در استان نیز سعی شده در همه دستگاه‌های اجرایی رعایت شود.

وی در پایان بیان نمود: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دستگاههای نظارتی و قضایی و اجرایی در استان در راستای برقراری سلامت اداری و مبازره با فساد وجود دارد که طبعاً این تعامل و همکاری بسیار پربرکت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه