English

آیت قیصربیگی خبر داد:

شناسایی ۶۸ روستای در معرض خطر در ایلام/بازدید کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از روستاهای آسیب پذیراستان

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از شناسایی 68 روستای در معرض خطر در استان ایلام خبر داد و گفت: این روستاها در راستای ماموریت‌های مهم مدیریت بحران و در جهت پیشگیری و کاهش خطر در مناطق آسیب پذیر استان شناسایی شده‌اند.

شناسایی 68 روستای در معرض خطر در ایلام/بازدید کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از روستاهای آسیب پذیراستان

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، آیت قیصربیگی مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در بازدید از روستاهای در معرض خطر شهرستان چرداول افزود: این روستاها با حضور تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، مدیریت بحران و بنیاد مسکن استان مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در پایان این بازدیدها با حضور نماینده شورا و دهیار روستای مربوطه و تیم کارشناسی مذکور مصوباتی در جهت اجرای طرح ها و پروژه‌های پیشگیرانه اتخاذ می شود و در نهایت مجموعه این مصوبات در مدیریت بحران استان پس از جمع بندی به پژوهشکده سوانح طبیعی کشور ارسال می شود تا پس از اعتبارسنجی توسط بنیاد مسکن اجرایی شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران استانبا بیان اینکه ایلام از نظر بلایای طبیعی یک استان حادثه خیز در کشور بشمار می رود، اظهار داشت: از این حیث همواره یکی از مطالبات اصلی ما از سازمان مدیریت بحران کشور نگاه ویژه به این موضوع بوده که خوشبختانه با نگاه مثبت متولیان امر مواجه شده و امروز سهم استان در تعریف طرح ها و پروژه های پیشگیرانه بطور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

قیصربیگی به زمینه وقوع حوادث و بلایای طبیعی چون سیل، زلزله، رانش زمین و غیره در استان اشاره و تصریح کرد:هرساله به خاطر وقوع بلایای طبیعی در کشور و استان هزینه های جبران ناپذیری ایجاد می شود که در این زمینه و در راستای پیشگیری و کاهش خطر اقداماتی از جمله اجرای طرح ها و پروژه های ایمن ساز در دستور کار دستگاه‌های قرار گرفته است.

گفتنی است که کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور دیروز از روستاهای در معرض خطر حوزه جنوبی استان بازدید نمودند و امروز از روستاهای شهرستان چرداول و سیروان بازدید بعمل آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه