English

محمدرضا صباغیان؛

هزینه مسئولیت اجتماعی معادن بافق برای آبادانی شهرستان اختصاص یابد

نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی به اهمیت موضوع اختصاص هزینه مسئولیت اجتماعی توسط صنایع و معادن شهرستان بافق اشاره کرد و افزود: معادن و صنایع در شهرستان بافق ظرفیت هایی دارند که باید برای آبادانی شهرستان از آن استفاده شود و حتی تا چند برابر اعتبارات ملی هم می توان از این منابع، اعتبار مالی گرفت.

هزینه مسئولیت اجتماعی معادن بافق برای آبادانی شهرستان اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان بافق با حضور طلایی مقدم فرماندار بافق، گفت: لازمه پیشرفت شهرستان داشتن برنامه کاری با نگاه کارشناسی و با نگاه به آینده است و با توجه به اینکه شهرستان بافق بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد می تواند با برنامه مدون، توسعه و عمران داشته باشد.

وی افزود: اصولا شهرهایی که پیشرفت کردند برنامه داشتند و این برای هر مسئول و هر مجموعه ای لازم است لذا باید با کمک هم برنامه پیشرفت شهرستان طرح و به سر انجام برسد.

صباغیان با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ آذر ماه به مجلس داده می شود، گفت: باید توجه شود دستگاه های اداری، پروژه های نیمه تمام، ملی و استانی را طرح و طبقه بندی کرده و به فرمانداری بافق و دفتر نماینده مجلس اعلام کنند و در این راستا هر دستگاه اداری باید دو مورد از پروژه های اولویت دار خود را با بیان چند درصد پیشرفت و برآورد هزینه، برای فرماندار و نماینده مجلس ارسال کند.

وی با تاکید بر اینکه هر دستگاهی باید وظیفه خود را انجام دهد، گفت: مردم برای هر مشکل کوچک و بزرگی که توسط دستگاه های مربوطه قابل پیگیری است نباید ابتدا به فرماندار و یا نماینده مجلس مراجعه کنند باید به سمت دستگاه مربوطه راهنمایی بشوند و در صورت نگرفتن پاسخ به فرمانداری و بعد دستگاه های استانی و ملی ارجاع داده شوند و در صورت ترک فعل دستگاه های دولتی و انجام ندادن وظیفه، با آنها برخورد قانونی می شود.

صباغیان با بیان اینکه همه مسئولان و نماینده یک شهرستان، یک تیم را تشکیل می دهند و هماهنگی آنها باعث جذب اعتبار بیشتر و رسیدن به اهداف خواهد بود، بیان کرد: در صورت همکاری و هماهنگی ادارات و فرمانداری و نماینده مجلس، درگیری با موضوعات جزیی کمتر شده و بهتر می توان به طرح های کلان پرداخت.

وی در ادامه به اهمیت موضوع مسئولیت اجتماعی توسط صنایع و معادن شهرستان بافق اشاره کرد و افزود: معادن و صنایع در شهرستان بافق ظرفیت هایی دارند که باید برای آبادانی شهرستان از آن استفاده شود و حتی تا چند برابر اعتبارات کشوری هم می توان از این منابع، اعتبار مالی گرفت.

صباغیان تاکید کرد: نحوه توزیع این اعتبارات از منبع مسئولیت های اجتماعی باید به این شکل باشد که ابتدا باید طرح کارشناسی تعریف شود و سپس جذب اعتبار از طریق مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی و معدنی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه استقبال از بهره برداری و سرمایه گذاری در معادن به علت تحریم نفتی کشور افزایش دارد لذا موضوع محیط زیست اهمیت حیاتی دارد، افزود: مسئولان استان نباید به هیچ عنوان اجازه بهره برداری از منابعی را بدهند که موجب تخریب و یا آلودگی محیط زیست می شود و در صورت مشاهده باید سریعا مراتب را گزارش دهند تا پیگیری شود.

وی بر سایر ظرفیت های شهرستان بافق تاکید کرد و گفت: مرکز پرورش ماهی تیلاپیا و پرورش شتردر کشور همچنین در راه آهن، بافق ظرفیت هایی دارد که مرکز آن باید در بافق باشد و اگر پیگیری نشود و از سوی مسئولان مربوطه در شهرستان غفلت صورت گیرد به نام دیگر استان ها یا شهرستان ها تغییر داده می شود و طبیعتا به دنبال آن اعتبارات ملی هم به دیگر شهرستانها ارسال می شود.

صباغیان به مدیران ادارت گفت: مدیران ادارت شهرستان بافق ظرفیت های شهرستان را شناسایی و به فرمانداری و نماینده مجلس اعلام کنند همانطور که در خصوص مرکز آموزش نظامی در بافق اقدام شد و فعالیت خود را آغاز کرد سایر ظرفیت ها هم باید به ثمر بنشیند و با توجه به اینکه بافق شاهراه و مرکز تقاطع ریلی کشور است، پیگیری پهنه ریلی را در دست انجام داریم.

وی از بخشدار مرکزی درخواست کرد: مراحل راه اندازی مرکز جامع سلامت سبزدشت را پیگیری کند همچنین میدان ورودی بافق تا کرمان باید پیگیری شود.

صباغیان گفت: مدیران شهرستان پیشنهاد مرکز معاینه فنی ماشین سنگین و دانشگاه آهن و فولاد را برای شهرستان بافق بررسی کنند و نتیجه را اعلام کنند.

وی در پایان نسبت به فعالیت متکدیان در بافق هشدار داد و اظهار کرد: باید این پیدیده مدیریت شود و از بافق حذف شود.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، از مسئولان خواست: در صورتی که قوانینی کار مردم را مختل می کنند و اصلاح انها ضرورت دارد با ارائه متن اصلاحیه اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه