English

استاندار اصفهان:

همه باید برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنند

استاندار اصفهان گفت:تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، قدردانی از کسانی است که موجب آزادی و سرافرازی کشور و مردم شدند و از این فرصت‌ها باید استفاده شود.

همه باید برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس رضایی در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان ارتقا و بهبود وضعیت موزه دفاع مقدس اصفهان رامستلزم هماهنگی و همکاری تمام سازمان های مربوطه دانست وخاطر نشان کرد: رشد و پیشرفت موزه دفاع مقدس، توأم با همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به‌ ویژه نظامی و انتظامی  با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، است وهمگان باید برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنند.

همچنین در این مراسم مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به‌صورت سراسری برگزار می‌شود و در آن از یک‌ میلیون ایثارگر، جانباز، آزاده و رزمنده پیشکسوت تقدیر به عمل می‌آید.

سرهنگ پاسدار محمد رضایی اذعان کرد: سهمیه استان اصفهان در این مراسم ۵۰ هزار نفر است که بصورت نمادین از شماری از این عزیزان تجلیل می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال این مراسم همچون سال قبل بدلیل شیوع ویروس کرونا بصورت محدودتری برگزار شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به مسئولیت بزرگ امروز ما عنوان کرد: اگر امروز اربعین و عاشورا و حرکت امام حسین(ع) زنده است، نسلی این را نفر به نفر و هیئت به هیئت منتقل کردند و به برکت عاشورا و الگو گرفتن از حرکت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، دفاع مقدس را رقم زدند.

سردار فدا ادامه داد: بنیاد حفظ و نشر ارزش‌ها، بنیاد شهید، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌ها کارکرد خود را در دفاع مقدس بازگویی کنند تا به نسل بعد منتقل و این آثار را ماندگار کنند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی شورای تبلیغات استان کنگره‌ها و بزرگداشت سرداران، حدود 23 هزار شهید استان سالانه برگزار می‌شود. نشر و بازگویی خاطرات و دست‌نوشته‌ها و وصیت‌نامه‌های شهیدان از عملکرد دستگاه‌ها است و بخشی نیز در قالب خدمات به مردم استان کار کنیم تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

به گزارش موج، بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس و برای دفاع از حریم ولایت تقدیم انقلاب اسلامی شده است و ۵۰ هزار جانباز و سه هزار و ۵۰۰ آزاده نیز در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دفاع مقدس در اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه