English

مجید کاکی در گفتگو با خبرگزاری موج:

بازگشت ۱۶۰ خودرو حامل زائران به شهرها مبدا/ دستگیری ۵۰۸ زائر در نقطه مرزی مهران

فرماندار شهرستان مرزی مهران از عودت 863 زائر به شهرهای مبدا خبر داد و گفت: 506 نفر زائر غیر مجاز که قصد خروج خارج از عرف از مرز مهران را داشتند توسط نیروهای مرزبانی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بازگشت 160 خودرو حامل زائران به شهرها مبدا/ دستگیری 508 زائر در نقطه مرزی مهران

به گزارش خبرگزاری موج، مجید کاکی فرماندار مهران با بیان اینکه مرز مهران به روی زائران اربعین امسال بسته است،افزود: از تعداد زائری که تاکنون قصد عزیمت به کشور عراق را از طریق مرز مهران داشتند 863 نفر در مبادی ورودی شهرستان اقناع شده و تصمیم به بازگشت به سمت شهر‌های محل سکونت خود گرفتند و 329 نفر نیز در نقطه صفر مرزی توسط نیروهای مرزبانی دستگیر و به شهرهای مبدا عودت داده شدند.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین همچنان بسته و از تمامی زائرانی که بصورت زمینی قصد خروج از مرز مهران و عزیمت به کشور عراق را دارند ممانعت خواهد شد، اظهار داشت:تاکنون بیش از 160 خودرو حامل زائران اربعین توسط پلیس راهور این شهرستان به شهرهای مبدا عودت داده شده است،.

 فرماندار مهران با بیان اینکه بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، شیوع بیماری کرونا و طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین و طبق توافق ایران و عراق، امسال تردد زئران از طریق مرز هوائی امکان پذیر است، اظهار داشت:تردد زئران از طریق مرز مهران به هیچ وجهی امسال امکان پذیر نیست، انتظار می رود آحاد مختلف مردم به مرز مهران مراجعه نکنند.

کاکی با اشاره به اینکه  مرز مهران توسط نیروهای امنیتی  و مرزبانی بصورت 24 ساعته رصد می شود و امکان خروج زائر وجود ندارد، خواهش می کنیم که هموطنان عزیز به مرز مهران مراجعه نکنند، خاطرنشان کرد: دولت عراق از پذیرش زوار در مرزهای زمینی کشور جلوگیری می کند و از طرفی نیروهای مرزبانی استان هم اجازه ورود به عراق از طریق مرز مهران را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه مرز مهران برای بازگشت زائران اربعین تعیین شده و تامین امکانات ، جیره خشک ، آب معدنی ، وسیله نقلیه و غیره برای بازگشت زائران تدارک دیده شده است و از این لحاظ هیچ گونه مشکلی وجود نداردآ گفت:4 استان معین با رعایت ضوابط و قوانین اعلامی در مرز مهران موکب خواهند زد و جیره خشک و غذای نذری برای زاِئران برگشتی از عراق نیز در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه