English

سعید خوش قامت:

برداشت پاییزه ۸ هزار تن گلابی از باغ‌های مشهد

سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: از ۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت گلابی در مشهد حدود ۶۷۰ هکتار بارور و ۸۰ هکتار نیز هنوز به مرحله باروری و تولید نرسیده.

برداشت پاییزه ۸ هزار تن گلابی از باغ‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد در خبری اعلام کرد: پیش بینی می‌شود ۸ هزار تن گلابی از سطح باغات بارور مشهد برداشت و وارد بازارهای مصرف شود.

خوش قامت در ادامه این خبر افزود: برداشت میوه گلابی در ۷۵۰ هکتار از باغ‌های مشهد آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۸ هزارتن از این محصول شیرین و آبدار برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: از ۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت گلابی در مشهد حدود ۶۷۰ هکتار بارور و ۸۰ هکتار نیز هنوز به مرحله باروری و تولید نرسیده، میانگین برداشت گلابی ۱۲ تن در هر هکتار می‌باشد، ارقام غالب محصول گلابی در استان شامل درگزی، اسپادونا، کوشیا و شاه میوه است.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: نیاز به اصلاح باغ‌های قدیمی، استفاده از پایه‌های رویشی و خودداری از تولید نهال‌هایی با پایه‌های بذری بهینه در دستور کار است و بیشتر پایه‌های رویشی باغ‌های گلابی این شهرستان شامل کوئینز، OHF و ویلیام می‌باشد.

خوش قامت در خاتمه خاطر نشان کرد: تولید میوه‌های یکدست، زودبارده، تراکم کشت بیشتر، افزایش کیفیت محصول، مقاوم در برابر عوامل بیماری‌زا ویروسی، سهولت انجام عملیات داشت و برداشت محصول به دلیل پایه کوتاه بودن درختان و افزایش ۲ تا سه برابری محصول تولیدی و نیاز آبی کمتر نسبت به باغ‌های احداث شده با نهال‌های بذری" از ویژگی درختان با پایه رویشی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه