English

آزمایش‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی، ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، موج پنجم بحران کرونا فروکش کرده و به کنترل درآمده، اما این به معنای پایان بحران نیست و نباید وضعیت را عادی انگاشت.

آزمایش‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی، ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری متذکر شد: نتایج مثبت آزمایش پی سی آر و تست سریع (رپید) بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی در چند روز اخیر تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

درخشان در ادامه این خبر افزود: بدین ترتیب میانگین تست‌های پی سی آر مثبت بیماران سرپایی از ۶۰ به ۲۰ درصد کاهش یافته و در بخش تست سریع کرونا هم از ۴۰ درصد مثبت به ۱۰ درصد رسیده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تاکید کرد: اکنون با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، موج پنجم بحران کرونا فروکش کرده و به کنترل درآمده، اما این به معنای پایان بحران نیست و نباید وضعیت را عادی انگاشت و هرگونه سهل انگاری و وادادگی می‌تواند ما را گرفتار موج ششم بحران کرونا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اینک روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی به مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و اگرچه این عدد به یک سوم آمار روز‌های اوج موج پنجم کرونا در خراسان رضوی رسیده است، اما هنوز با عدد هزار نفری قبل از موج پنجم فاصله زیادی داریم.

درخشان در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای افراد با علائم مشکوک در بخش سرپایی دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه