English

استاندار مازندران:

هیأت‌های ورزشی مازندران نیازمند حمایت‌های جدی هستند

استاندار مازندران با قدردانی از وزیر ورزش و جوانان به خاطر حضور در مراسم تجلیل از قهرمانان جهانی کشتی این استان، گفت: هیأت‌های ورزشی مازندران برای استمرار قهرمانی و مدال آوری‌ ورزشکاران در رویدادهای مهم بین‌المللی و جهانی نیازمند حمایت‌های ویژه و جدی هستند.

هیأت‌های ورزشی مازندران نیازمند حمایت‌های جدی هستند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد حسین زادگان در آیین تجلیل از کشتی گیران مدال آور مازندرانی در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جهان در اسلو نروژ که در بابلسر با حضور سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: باید اعتبارات ملی و فرااستانی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و هیأت های ورزشی مازندران قرار گیرد، چون اعتقاد داریم اگر می خواهیم استعدادهای ورزشی استان را شکوفا کنیم باید مشکلات این حوزه حل شود.

وی با بیان اینکه مازندران ظرفیت های خوبی در حوزه ورزش دارد که باید با حمایت های جدی در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: عدالت ورزشی با توجه به ظرفیت های موجود در استان ها باید تعریف شود و با توجه به مدال آوری های ورزشکاران مازندرانی در رویدادهای مختلف بین المللی و جهانی، می طلبد اعتبارات مطلوبی در حوزه ورزش به این استان تخصیص یابد.

استاندار مازندران افزود: توجه به زیرساخت های حوزه ورزش مازندران باید با جدیت در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد تا امکانات با توجه به ظرفیت ها در استان رشد کند.

وی رفع مشکل بیکاری پهلوانان مدال آور کشتی استان مازندران را از مطالبات جدی و دیرینه دوستداران ورزش و ضرورتی برای الگو شدن این قهرمانان برای جوانان و نوجوانان دانست و تأکید کرد: حل این مشکل عزم ملی می طلبد و نباید این دلاورمردان دغدغه آینده را داشته باشند.

حسین زادگان همچنین خواستار ورود جدی تر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش استان شد و گفت: تداوم درخشش مازندران در ورزش کشور و مدال آوری جوانان ورزشکار استان در رشته های مختلف نیازمند سرمایه گذاری جدید هم توسط بخش خصوصی و هم دولتی است.

وی با تأکید بر این که بخش خصوصی باید برای تیم داری در فوتبال، کشتی و والیبال و دیگر رشته های ورزشی در مازندران میدان دار باشد، بیان داشت: برای توسعه ورزش در این دیار به فعالان اقتصادی و خیران ورزشی نیازمند هستیم.

به گزارش موج مازندران، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، وزیر ورزش و جوانان، استاندار مازندران، برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، برخی از مدیران استانی و شهرستانی و پیشکسوتان ورزش به ویژه رشته کشتی از کشتی گیران مازندرانی مدال آور در مسابقات 2021 اسلو تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم همچنین از خانواده سردار شهید حسن فقیهی جویباری که به عنوان یکی از شهدای ورزشکار شاخص کشور مطرح است، چهار مربی مازندرانی حاضر در رقابت های کشتی قهرمانی جهان 2021 نروژ به نام‌های حامد میرعمادیان، اباذر اسلامی، بهنام احسانپور و امید عالی تبار و هشت مربی سازنده این کشتی گیران هم تجلیل شد.

کشتی گیران مازندرانی در مسابقات جهانی اسلو 6 مدال از هفت مدال کاروان ایران را کسب کردند. سه تن از کشتی گیران مازندرانی شامل حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع در این مسابقات مدال طلا گرفتند، دو نفر هم شامل محمد نخودی لاریمی و امیرمحمد یزدانی به مدال نقره رسیدند و مجتبی گلیج هم صاحب مدال برنز شد.

در مجموع از 10 کشتی‌گیر تیم ملی اعزامی کشتی آزاد به اسلو، هشت آزادکار اهل مازندران بودند. علاوه بر این هشت کشتی‌گیر، سه مربی یعنی مصطفی میرعمادیان و اباذر اسلامی و بهنام احسانپور نیز به عنوان اعضای کادر فنی همراه با کاروان تیم ملی به نروژ رفتند.

در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به رقابت‌های جهانی 2021 اسلو نروژ هم مازندران سه نماینده به نام‌های سجاد عباس پور، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی و یک مربی به نام امید عالی تبار داشت. کشتی گیران فرنگی کار مازندرانی هم در این رقابت خوش درخشیدند و 2 مدال طلا توسط محمدهادی ساروی و علی اکبر ساروی سهم مازندران از مدال های کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2021 بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه