English

فاطمه‌السادات حسینی:

زنجیره تولید و صادرات محصولات کشاورزی، غذایی و دارویی درمناطق محروم وروستایی کشورتسهیل می شود

مشاور امور بانوان وزارت صمت از انعقاد تفاهم نامه ملی بین دو فعال اقتصادی در زمینه تسهیلگری و ساماندهی تولید و صادرات محصولات کشاورزی، غذایی و دارویی به صورت کشوری وپایلوت در کرمان خبر داد.

زنجیره تولید و صادرات محصولات کشاورزی، غذایی و دارویی درمناطق محروم وروستایی کشورتسهیل می شود
به گزارش خبرگزاری موج کرمان، فاطمه السادات حسینی، مشاور امور بانوان وزارت صنعت ، معدن و تجارت   با اشاره به اینکه از  توصیه های اکید مقام معظم رهبری  وهمچنین مقام عالی وزارت،  تسهیلگری، پشتیبانی ومانع زدایی از فعالیت‌های تولیدی کارآفرینان وتوسعه مشاغل خرد مناطق محروم وروستایی است  این تفاهمنامه به صورت ملی است .
 
مشاور وزیر صمت در ادامه خاطر نشان کرد : با توجه به‌ ظرفیتهای ساختاری وجهادی فراهم شده بعنوان اولین پایلوت در میان استانها، در استان کرمان اجرایی می شود .
 
فاطمه السادات حسینی اضافه کرد: در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولید و توزیع و با هماهنگی و تسهیلگری وزارت صمت با هدف تاکید بر ظرفیتهای بسیار ممتاز جنوب کرمان این تفاهمنامه بین دوبخش خصوصی منعقد گردیده است.

وی با اشاره به اینکه این مهم با پیگیریهای دفتر امور زنان وزارت صمت در راستای طرح جهش حرکت  است. افزود: این طرح پیشبرد اهداف،برنامه های وزارت صنعت، معدن، تجارت، و تقویت طرح اقتصادی و اشتغال زایی روستایی با عنوان جهش حرکت با شعار هر خانه یک کارخانه  در حمایت از مشاغل خانگی بانوان و در مناطق محروم روستاهای کشور را در بر دارد.

فاطمه السادات حسینی با تاکید بر اینکه موسسه طرف قرارداد کارخانه ای در خصوص تولید مواد غذایی، بسته بندی خشکبار، میوه جات و گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی مسقر در استان مازندران می باشد که با رای زنی ها وهماهنگی های صورت گرفته ،استقبال کرد تا با یکی از سازمان های مردم نهاد که در روستاهای استان ظرفیتهای موجود را شناسایی و تیم سازی نموده است  تفاهمنامه همکاری منعقد کند.

وی افزود: طرف قرارداد یک صادر کننده بنام وبانوی توانمند در سطح کشور و بین المللی شناخته شده است  مقرر شد زمینه اصلی کارگاه در جنوب استان کرمان فراهم شود تا امر ساماندهی و فراوری محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی و  بسته بندی  جهت ارسال محصولات به کشورهای هدف صادراتی  از جنوب کرمان صورت پذیرد.

حسینی در پایان با اشاره به طرح های محرومیت زدایی در دولت آیت الله رئیسی تاکید کرد : امید است با حمایت وهم افزایی مدیران بخش دولتی وخصوصی وبا رویکرد پشتیبانی ومانع زدایی توسط مسولان، تسهیل وتسریع در امر تولید واشتغال جوانان صورت گیرد وشاهد محرومیت زدایی در مناطق مختلف ایران اسلامی باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه