English

امیر دلداری:

بیش از ۱۴۰۰ پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارسال شده است

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: واحدهای صنفی در صورتی مجاز به فعالیت هستند که متصدیان و پرسنل آن‌ها حتما یک دوز از واکسن‌های کرونا را دریافت کرده باشند.

بیش از ۱۴۰۰ پرونده تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در سخنانی عنوان کرد: در مهر ماه سال جاری تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از مشاغل و اصناف در خراسان رضوی ۱۸ هزار و ۷۰۰ مورد بوده که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل و ارسال ۱۴۲۵ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی استان به ارزش ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شده است.

دلداری با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای صنفی در یک ماه اخیر در مشهد متذکر شد: در مهر ماه سال جاری ۱۸۵۰ مورد گزارش از سامانه‌های مختلف ارتباطی دریافت کرده‌ایم که در اسرع وقت به تمام آن‌ رسیدگی شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در ادامه افزود: در این میان حدود ۳۰۰ شکایت کتبی در اتاق اصناف مشهد و حدود ۲۰۰ شکایت از طریق اتحادیه‌های مربوطه دریافت و پیگیری شد که از این ۵۰۰ مورد شکایت، در ۱۶۸ پرونده رضایت شاکی به دست آمده و یک میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال هم استرداد وجه به شاکیان صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص عمده‌ترین نوع تخلفات صورت گرفته اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری گران‌فروشی با ۷۲۰ پرونده و عدم درج قیمت با ۴۲۰ مورد بالاترین آمار تخلفات را شامل شده‌ است. همچنین در این مدت ۳۴۰ فقره پرونده تخلف برای نانوایی‌ها، ۱۷۰ مورد برای سوپرمارکت‌ها و فروشندگان مواد غذایی و ۱۲۴ پرونده برای فعالان بازار میوه و تره‌بار تشکیل شد.

دلداری با اشاره به نظارت‌های این مجموعه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف تاکید کرد: در حال حاضر واحدهای صنفی در صورتی مجاز به فعالیت هستند که متصدیان و پرسنل آن‌ها حتما یک دوز از واکسن‌های کرونا را دریافت کرده باشند و در صورتی که بازرسی از واحدهای مربوطه صورت گرفته و کارت واکسیناسیون افراد در دسترس نباشد، برای اولین مرتبه جریمه نقدی و در صورت تکرار تخلف واحد صنفی پلمب می‌شود. همچنین در کنار این استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در اصناف اجباری است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از ابتدا تا پایان مهر ماه سال جاری تعداد ۳۹۰ اکیپ مشترک برای بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشکیل و ۹۹۶۲ بازرسی در همین خصوص انجام شد که این تعداد بازرسی منجر به  صدور ۳۱۳ اخطار کتبی،  ۱۲۵ فرم جریمه و پلمب ۵۴ واحد صنفی در مشهد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است.

وی یادآور شد: به دلیل ناپایداری وضعیت رنگ‌بندی شهر مشهد و جلوگیری از عادی انگاری شرایط و همچنین خطر احتمال بازگشت شهر به وضعیت نارنجی و یا حتی قرمز و اعمال دوباره محدودیت‌ها، در سطح مشاغل سختگیری‌هایی صورت می‌گیرد تا بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم و حتی از وضعیت زرد به آبی برسیم.

دلداری در خاتمه خاطرنشان کرد: از همه صاحبان صنوف و مشاغل درخواست می‌شود هر چه سریعتر هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده و کارت واکسیناسیون خود را نیز در محل بازرسی به همراه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه