English

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:

کاهش شدید ذخایر خونی در مازندران / دعوت از مردم برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان مازندران از کاهش شدید ذخایر خونی درگروهای خونی o مثبت و منفی، A منفی، B مثبت و منفی و AB منفی خبر داد و از عموم مردم که شرایط اهدای خون را دارند درخواست کرد با مراجعه به مراکز انتقال خون به تأمین خون مورد نیاز بیماران کمک کنند.

کاهش شدید ذخایر خونی در مازندران / دعوت از مردم برای اهدای خون

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر ذوالفقار تقوی اظهار داشت: با سرد شدن هوا و کاهش مراجعین جهت اهدای خون، ذخایر خونی استان مازندران در تمامی گروههای خونی به ویژه o مثبت و منفی، A منفی، B مثبت و منفی و AB منفی با کاهش روبرو شده است.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اهدای خون در استان ادامه داد: ۱۴ هزار بیمار خاص از جمله تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی و ۵۰ مرکز درمانی به صورت مستمر به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه اهدای خون باید روزانه و مستمر و همیشگی باشد، افزود: با پایان موج پنجم کرونا و آغاز جراحی های غیر اورژانسی، مصرف خون  در استان افزایش پیدا کرد و نیاز به خون جدی تر شده است.

وی گفت: افراد با هر گروه خونی در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم می توانند با همراه داشتن کارت ملی در مراکز اهدای خون استان مازندران حضور یابند و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

ذوالفقارتقوی با بیان اینکه آقایان در سال ۴ بار و خانمها ۳ بار می توانند خون اهدا کنند، تصریح کرد: در حال حاضر به تمامی گروه های خونی برای اهدای خون نیازمندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه