English

جواد حسینی:

فعالیت ۳۰ هزار نیکوکار در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همت خیران را شتاب بخش رسیدن به استاندارد‌های آموزشی می دانیم و نهضت مدرسه یاری نیز در سال جدید در کشور آغاز شده است و خیران مدرسه‌یار می‌توانند در همه ابعاد به نظام تعلیم و تربیت کمک کنند.

فعالیت ۳۰ هزار نیکوکار در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سیدجواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در همایش مهربانی و یادبود خیر مدرسه‌ساز کاشمری، استاد علی خانی، عنوان کرد: کمک به ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، درواقع کمک به ارتقای کیفیت جامعه است و در چهل سال پس از انقلاب، ۳۰ درصد مدارس کشور را خیران ساخته‌اند و در برخی استانها مانند خراسان رضوی ۸۰ درصد مدارس استثنایی توسط خیران ساخته شده است.

حسینی در ادامه این سخنان افزود: امروز ۳۰هزار نیکوکار در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور فعالیت می‌کنند و خیران تنها مدرسه و کلاس درس نمی‌سازند، بلکه بنای تحول، پیشرفت و توسعه جامعه را رقم زده و ساختمان عدالت را در جامعه عمق بخشیده و بنای رفیع و متعالی تمدن را برپای می‌دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: پارسال خیرین بیش از سه هزار میلیارد تومان به نهضت مدرسه سازی کمک کردند؛ برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و بخاری‌های نفتی نیز با مشارکت همین خیران نیک اندیش در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است.

وی در ادامه متذکر شد: جریان مدرسه سازی با همت خیران به فرهنگ جاری و ساری جامعه تبدیل شده است و سال۱۳۸۲ هفتاد درصد مدارس کشور تخریبی بود و در حال حاضر با همت خیران و سازمان نوسازی مدارس این میزان به ۱۹.۵درصد رسیده است.

حسینی گفت: دولت همواره در کنار خیران مدرسه ساز بوده است و اعتبارات عمرانی حوزه مدرسه سازی امسال به ۹.۳۴درصد از کل اعتبارات عمرانی کشور رسیده که رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و همت خیران را شتاب بخش رسیدن به استاندارد‌های آموزشی می دانیم و نهضت مدرسه یاری نیز در سال جدید در کشور آغاز شده است و خیران مدرسه‌یار می‌توانند در همه ابعاد به نظام تعلیم و تربیت کمک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بر اساس آمایش سرزمینی، آموزش و پرورش استثنایی به ۲۱۰مدرسه نیاز داشت گفت: در ۱.۵سال گذشته و با همت خیران در قالب نهضت آجر به آجر در این سازمان ۱۶۵مدرسه جدید کلنگ زنی و یا احداث شده که با ساخت این تعداد مدرسه، سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی ۱.۵مترمربع و در مناطق محروم ۲.۵مترمربع افزایش یافته است.

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: پارسال خیّران در قالب نهضت توان افزایی ۱۴۵میلیارد تومان به تامین تجهیزات آموزشی، ورزشی و توان بخشی مدارس کمک کردند و در اجرای طرح هدایت در عصر کرونا نیز خیران ۳۶۱هزار دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای آموزش‌های مجازی دانش آموزان کم برخوردار تهیه کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه