English

لزوم زمان شناس بودن ائمه جمعه

یکی از مراجع تقلید بر لزوم زمان شناس بودن ائمه جمعه تاکید کرد.

لزوم زمان شناس بودن ائمه جمعه

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با بیان اهمیت نماز جمعه در اسلام، بیان کرد: تقویت جایگاه نماز جمعه امروز بسیار ضروری است و از آنجا که این جایگاه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبین شود و تخریب و یا تضعیف آن مصلحت نیست.

وی ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطاب به ایشان گفت: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی های زیادی می‌باشید و ما از برنامه‌هایی که گزارش داده‌اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می‌کنیم.

این مرجع تقلید نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام دانست و تاکید کرد: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع دراختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

وی تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهره‌مندی در خطبه‌های نماز جمعه نام برد و بیان داشت: باید مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم که پیامبر اکرم (ص) عامل مشکلات در میان مسلمین را اختلاف و  راه نجات را وحدت بیان فرموده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه