English

عباس اخوان:

نظارت بازرسان سازمان صمت بر قیمت چهار نوع کالا

کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: به منظور جلوگیری از گرانفروشی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان چهار نوع کالا ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی می باشند

نظارت بازرسان سازمان صمت بر قیمت چهار نوع کالا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس اخوان عباس اخوان کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت خراسان رضوی در خبربی اعلام کرد: از امروز نظارت بازرسان این سازمان بر قیمت چهار نوع کالا شامل آب معدنی، ماءالشعیر، لوازم خانگی و انواع آب میوه آغاز شده است و واحدهای تولیدی این اقلام ملزم به رعایت قانون در تعیین قیمت این اقلام شده اند.

اخوان در ادامه این خبر اضافه کرد: پیش از این برخی از این کالاها یا برچسب قیمت کارخانه ای نداشت یا برخی شرکتهای پخش طی تبانی با کارخانه ها، قیمتی غیرواقعی برای کالا تعیین کرده و بر روی آن نصب می کردند که هر ۲ منتفع شوند و سپس این کالاها با تخفیفهای غیرواقعی در فروشگاه ها عرضه می شد.

کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و عرضه کالا با تخفیفها و قیمتهای غیرواقعی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه جدید خود تولیدکنندگان چهار نوع کالای مزبور را ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی و فروش آن براساس قیمت مزبور کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: قانونگذار به واحدهای تولیدی اقلام مزبور  اجازه داده است تا حداکثر ۱۷ درصد سود خود را براساس قیمت تمام شده کالا در نرخ فروش لحاظ کنند.

کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت خراسان رضوی متذکر شد: واحدهای صنفی فروشنده این کالاها ملزم هستند قیمتشان را براساس فاکتوری که واحد تولیدی این اقلام صادر کرده است با رعایت ضرایب سود متعلقه و قانونی،  با برچسب بر روی کالا نصب کنند.

اخوان در خاتمه اظهار کرد: از این پس، نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کنترل قیمت کالاهای مزبور از در کارخانه تا واحد صنفی خواهد بود و به مرور کالاهای دیگر نیز در زمره این نوع بازرسی قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه