English

سعید عامل جامه دار:

توانایی تشخیص واریانت اُ میکرون در آزمایشگاه مرجع کرونا مشهد

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تمهیدات لازم در آزمایشگاه مرجع در خصوص شناسایی سویه‌های جدید صورت گرفته است و روزانه ۷۰۰ تست کرونا به این آزمایشگاه ارسال می‌شود.

توانایی تشخیص واریانت اُ میکرون در آزمایشگاه مرجع کرونا مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید عامل جامه دار مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانایی تشخیص واریانت اُ میکرون را داراست.

عامل جامه دار در ادامه این خبر اضافه کرد: آزمایشگاه مرجع کرونا این دانشگاه توانایی تشخیص واریانت‌های جدید از جمله واریانت اومیکرون را دارد و تمهیدات لازم در آزمایشگاه مرجع در خصوص شناسایی سویه‌های جدید صورت گرفته است.

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: قدرت انتقال واریانت امیکرون ۳ تا ۵ برابربیشتر از واریانت دلتاست، بنابراین لزوم اجرای دستور‌های بهداشتی در شرایط اپیدمی بیش از سابق ضروری است.

وی در ادامه تاکید کرد و گفت: لازم به ذکر است که در فصل پاییز و زمستان شیوع انفلوانزا نیز افزایش می‌یابد و هم اکنون ۲۵ درصد نمونه‌های ارسالی مشکوک به انفولانزا به آزمایشگاه مرجع دانشگاه مثبت بوده که همگی از نوع" اچ ۳ ان ۲ " است.

عامل جامه دار  در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: روزانه ۷۰۰ تست کرونا به آزمایشگاه مرجع کرونا ارسال می‌شود و هم اکنون ۷ درصد نمونه‌ها از نظر کرونا مثبت هستندکه همگی واریانت هندی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه