English

علیرضا صداقت:

سرعت انتشار سویه اومیکرون بسیار زیاد و مانند ویروس سرخک است

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی بیان کرد: علائم ابتلا به اومیکرون در افراد واکسن زده و واکسن نزده متفاوت است و واکسیناسیون کامل علیه کرونا زمانی اتفاق می افتد که فرد هر سه دز واکسن آن را دریافت کرده باشد.

سرعت انتشار سویه اومیکرون بسیار زیاد و مانند ویروس سرخک است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا صداقت عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: سرعت انتشار ویروس اومیکرون پنج تا ۶ برابر سویه های قبلی است و علائم ابتلا به اومیکرون در افراد واکسن زده و واکسن نزده متفاوت است.

صداقت در ادامه این سخنان تاکید کرد: در صورتی که افراد بطور کامل علیه کرونا واکسینه شده باشند، علائم ابتلا به اومیکرون در آنها بیشتر شبیه سرماخوردگی همچون احتقان بینی، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، ضعف، کاهش اشتها، عطسه و درد عضلانی است.

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی همچنین گفت: اما اگر افراد واکسن نزده باشند یا چهار تا پنج ماه از تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته باشد، علائم شدیدتری در آنها مشاهده شده و حتی منجر به بستری شدن آنان نیز می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس بررسی های انجام شده بیماران کرونایی بستری شده، اغلب افرادی هستند که یا واکسن نزده اند یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده است.

صداقت تصریح کرد: همچنین ۹۰ درصد جان باختگان ناشی از اومیکرون در کشورهای بریتانیا و دانمارک افرادی هستند که واکسن نزده بودند یا دوره ایمنی واکسن آنها به اتمام رسیده بود.

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی متذکر شد: سرعت انتشار سویه اومیکرون بسیار زیاد است و سرعت انتشار این ویروس را مانند سرعت انتشار ویروس سرخک دانسته‌اند که اگر فردی در معرض آن قرار گیرد بطور حتم مبتلا می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: واکسیناسیون کامل علیه کرونا زمانی اتفاق می افتد که فرد هر سه دز واکسن آن را دریافت کرده باشد و افرادی که سه ماه از زمان دریافت دز دوم واکسن آنها گذشته است می توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

صداقت در خاتمه خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده است که پس از چهار تا ۶ ماه از دریافت دز دوم واکسن کرونا سطح ایمنی بدن به شدت کاهش می‌یابد و تزریق دز سوم این واکسن سطح ایمنی بدن و آنتی بادی ها را ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه