English

رییس هلال احمر شهرستان یزد خبر داد؛

امسال حوادث کوهستانی یزد ۷۱ مصدوم داشت/ آموزش تخصصی پایه جستجو و نجات کوهستان در یزد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: ۳۰ امدادگر جمعیت هلال احمر استان یزد در دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان که به مدت چهار روز برگزار شد، شرکت کردند.

امسال حوادث کوهستانی یزد 71 مصدوم داشت/ آموزش تخصصی پایه جستجو و نجات کوهستان در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزدبه نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ وهاب نخل بند رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت:  با اشاره به ضرورت کسب مهارت نجاتگران و آمادگی برای امدادرسانی در حوادث گفت: شرکت کنندگان در این دوره، مباحث تخصصی شامل ابزارشناسی، بقا در کوهستان، تغذیه در کوهستان، آشنایی با تجهیزات، بسکت کردن و حمل مصدوم و صعود و فر

وی افزود: آمادگی و افزایش دانش و مهارت‌های عملی و ارتقای توان عملیاتی امدادگران و نجاتگران کوهستان برای امدادرسانی در حوادث کوهستان، مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره آموزشی بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت: امدادگرانی که این دوره را می‌گذرانند به عنوان یک نجاتگر هلال احمر در حوادث کوهستان در پایگاه های کوهستان با هلال احمر همکاری دارند.

نخل بند با اشاره به آمار حوادث کوهستان در ۹ ماهه امسال تصریح کرد: ۳۰ مورد حادثه و ۷۱ نفر مصدومان این حوادث بودند که امدادرسانی شدند.

وی به افرادی که قصد صعود به کوه را دارند، توصیه کرد : حتما با دانش کامل و همراه داشتن ابزار و البسه مناسب به کوهستان بروند و در صورت حادثه با شماره ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

فرود از کوهستان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه