English

محمد علی کیانی:

ذخیره واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه در شرایط مطلوبی قرار دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در شرایط حاضر، بهترین راهکار پیشگیری از بروز پیک کرونا، انجام کامل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است.

ذخیره واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه در شرایط مطلوبی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اعلام کرد: برنامه ریزی لازم برای ذخیره سازی دارو‌های مورد نیاز انجام شده است و همچنین ارتقاء پروتکل‌های درمانی و ارائه خدمات درمانی یکسان در تمامی سطوح و مراکز درمانی در دستور کار قرار گرفته است.

 محمد علی کیانی این سخنان را در نشست فوق العاده قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی ۴۰ درمانگاه منتخب بر اساس نرخ مصوب، نسبت به ارائه خدمات تست رپید اقدام می‌کنند که نشانی این مراکز از طریق سایت دانشگاه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اضافه کرد: همچنین علاوه بر این، آزمایشگاه ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های سطح شهر نیز نسبت به انجام تست رپید اقدام خواهند کرد تا بتوان روند بیمار یابی را به شکل گسترده‌ای انجام داد.

 وی در ادامه تاکید کرد: خدمات در سطوح یک و دو خدمات رسانی به بیماران باید به صورت کیفی و کمی گسترش یابد تا از بروز ازدحام در بیمارستان‌ها و نیاز بیماران به خدمات بستری جلوگیری شود.

 کیانی تصریح کرد: در حال حاضر واکسیناسیون دُز سوم کرونا علاوه بر سالمندان و بیماران خاص، برای گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال نیز در تمامی مراکز واکسیناسیون در حال اجراست

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در شرایط حاضر با توجه به شناسایی موارد ابتلا به سویه امیکرون در سطح کشور، بهترین راهکار پیشگیری از بروز پیک کرونا، انجام کامل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی است.

 وی متذکر شد: ذخیره واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه در شرایط مطلوبی است و از تمامی گروه‌های هدف که تا کنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به آن اقدام نمایند.

 کیانی در خاتمه یادآور شد: علائم این سویه، همانند یک سرماخوردگی است و تب، تعریق به ویژه در شب هنگام، خارش گلو، سرفه‌های خشک، سردرد، درد‌های عضلانی از علائم این بیماری محسوب می‌شود و در پیک‌های کرونا نباید به سمت مسائل خوشبینانه رفت و هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی باید ابتلا به کرونا تلقی شود مگر اینکه با انجام آزمایش خلاف آن ثابت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه