English

محمد ثابتی‌مقدم:

انسداد ۱۰۷ حلقه چاه‌ فاقد مجوز در غرب خراسان رضوی

مدیر امور آب ناحیه سبزوار بیان کرد: بستن چاههای غیرمجاز نقش مهمی در جلوگیری از افت آبهای زیرزمینی دارد و در اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب این عملیات به صورت جدی پیگیری می‌شود.

انسداد ۱۰۷ حلقه چاه‌ فاقد مجوز در غرب خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد ثابتی‌مقدم مدیر امور آب ناحیه سبزوار در خبری اعلام کرد: با انسداد ۱۰۷ حلقه چاه‌ فاقد مجوز و کاهش منصوبات چاه‌های مجاز دارای اضافه‌ برداشت از ابتدای سالجاری در مصرف ۹۸۳ هزار مترمکعب آب در این ناحیه صرفه‌جویی شد.

ثابتی‌مقدم در ادامه این خبر تاکید کرد: تعداد ۱۰۷ حلقه چاه فاقد مجوز در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور قضایی در سالجاری مسدود شده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار همچنین متذکر شد: بستن چاههای غیرمجاز نقش مهمی در جلوگیری از افت آبهای زیرزمینی دارد و در اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب، عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون عملیات انسداد هزار و ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز توسط امور آب ناحیه سبزوار انجام شده و در این مدت هفت میلیون متر مکعب آب از این طریق صرفه‌جویی شده است.

ثابتی‌مقدم در خاتمه تصریح کرد: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی ۱۰۰ درصد چاههای دارای پروانه کشاورزی این منطقه مجهز به شمارشگر هوشمند شده‌اند که این اقدام بیش از ۲۰ درصد حجم برداشت آب‌های زیرزمینی را کاهش داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه