English

محمد برزویی:

انسداد ۹۷۰ چاه غیر مجاز در محدوده امور منابع آب شهرستان مشهد از ابتدای سال

مدیر امور منابع آب شهرستان مشهد بیان کرد: حفر چاههای غیرمجاز صدمات جبران ناپذیری به آبخوان‌های منطقه وارد می‌کند و جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز آب از اولویت‌های طرح ملی (احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی) است.

انسداد ۹۷۰ چاه غیر مجاز در محدوده امور منابع آب شهرستان مشهد از ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد برزویی مدیر امور منابع آب شهرستان مشهد در خبری اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷۰ چاه غیر مجاز در محدوده امور منابع آب شهرستان مشهد مسدود شده است.

برزویی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: امور منابع آب مشهد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی شهرستان های مشهد، چناران، گلبهار و بینالود (طرقبه و شاندیز)  را زیر پوشش دارد که با انسداد این چاههای غیر مجاز ۲۲ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان مشهد متذکر شد: بدین منظور ۱۶ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز چاه آب در محدوده عملکرد امور منابع آب مشهد در سال جاری توقیف و شناسایی شده است این در حالی است که نگهداری و استفاده از دستگاههای حفاری چاه آب بدون داشتن مجوز تخلف محسوب شده و با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۷۳۰ چاه غیر مجاز با صرفه جویی حجم تقریبی ۲۳ میلیون متر مکعب شناسایی و توقیف شده است و شمار کنونی چاه‌های غیرمجاز کشاورزی در استان خراسان رضوی بیش از ۶ هزار حلقه برآورد شده است و تعداد چاه‌های مجاز این استان نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ حلقه است که ۱۰ هزار و ۱۰۰ حلقه از این چاه‌ها در بخش کشاورزی و بقیه در بخش شرب، صنعت و خدمات استفاده می شوند.

برزویی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به اینکه حفر چاههای غیرمجاز صدمات جبران ناپذیری به آبخوان‌های منطقه وارد می‌کند و جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز آب از اولویت‌های طرح ملی "احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی" است امور منابع آب مشهد با حضور مستمر گروههای گشت و بازرسی در منطقه و همکاری دستگاه قضایی با هر گونه تخلف منابع آبی برخورد قاطع انجام خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه