English

ساماندهی معادن سنگ‌آهن پلاسری سنگان خواف

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: شورای معادن استان به ریاست استاندار در نظر دارد میزان اثرات مخرب زیست محیطی و منابع طبیعی معادن پلاسری سنگ آهن خواف را به حداقل برساند.

ساماندهی معادن سنگ‌آهن پلاسری سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: به منظور بهره‌برداری بهینه، رعایت صحیح مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی و کاهش حداکثری تبعات اجتماعی ناشی از بهره‌برداری، معادن سنگ‌آهن پلاسری سنگان شهرستان خواف ساماندهی می‌شوند.

اشرفی در ادامه این سخنان تصریح کرد: معادن سنگ‌آهن پلاسری سنگان به دلیل حجم بالای ارزش افزوده، کیفیت بالای سنگ‌آهن، میزان تولید قابل توجه و اشتغال بالای آنها، اهمیت ویژه ای برای استان معدن‌خیز خراسان رضوی دارند.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه روش بهره برداری از معادن پلاسری سنگ‌آهن اثرات مضر و مخربی برای محیط زیست و منابع طبیعی دارد و شیوه دیگری نیز برای استخراج این نوع مواد معدنی نیست، نیازمند اعمال مدیریت دقیق تر و جامع تر و همچنین نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد آنها است.

وی در ادامه متذکر شد و گفت: شورای معادن استان به ریاست استاندار در نظر دارد میزان اثرات مخرب زیست محیطی و منابع طبیعی معادن پلاسری سنگ آهن خواف را به حداقل برساند.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در این راستا طرح جامعی برای ساماندهی معادن پلاسری سنگ آهن خواف توسط سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی با محوریت اکتشافات سیستماتیک و جامع، مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی، نحوه استخراج و فراوری و اشتغال و سایر موارد مرتبط در قالب یک بسته واحد تدوین شده است که طرح تکمیلی آن ظرف مدت ۶ ماه تکمیل و در شورای معادن بررسی خواهد شد.

اشرفی در خاتمه خاطرنشان کرد: تعداد کل معادن پلاسری سنگ آهن در منطقه سنگان خواف ۲۸ واحد دارای پروانه بهره برداری با پنج میلیون تن ظرفیت استخراج در سال است که بهره برداران آن سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه